nettiz.se
Meny
  • Hem
  • Betong
  • Blogg
  • Lera
  • Om mig & kontakt
  • Matrecept
  • Bakrecept
Meny

Kategori: Naglar

Här kommer jag att visa hur mina naglar ser ut från månad till månad med olika designer.

Lite tips och råd vad man ska tänka på när det gäller våra naglar.

 

En trend jag inte visste om

Publicerad den 10 november 2022 av nettan

Nya trender hela tiden

Jag har appen tiktok nerladdad men jag sitter inte och lägger in nått eller tittar på den så mycket. Den blev nerladdad för länge sen när en utav mina barnbarn skulle visa nått och så har den varit kvar. Och igår fick jag veta en trend jag inte visste om. En massa influenser och tjejer som visar sina naglar både när dom är klara och när dom blir målade.

En trend jag inte visste om

Så när jag kom till nagelsalongen i Vällingby där jag går så fick jag frågan om dom fick fixa mina naglar som denna trend. Och eftersom jag som vanligt inte visste vad jag ville ha så fick dom göra det. Varför inte?! Det är väl bara kul att få naglar som inte bara är målade med en färg. Inte för att jag brukar ha det.

En trend jag inte visste om

Så här är resultatet och vi valde rött och svart. På tiktok och instagram finns tydligen denna design i alla möjliga färger. Jag fick också se en annan design som var jättesnygg och som jag skulle vilja ha nästa gång. Så för en gångs skull så vet jag vad jag ska ha för design nästa gång redan innan jag gick därifrån.

Några dagar kvar

Just nu är det inte så många mässor på Kista, men det blir väl några dagars arbete till i november. Sen sitter jag och hoppas på att få kanske hjälpa till lite under december vid julluncher då jag och några kollegor har gått första steget i servering. Men vi får se.

I dag torsdag och jag har inget speciellt planerat. Jag har gjort en hel del här hemma så jag kommer nog ta det lugnt och ta hand om mail och annat på datorn. Imorgon ska jag åka iväg till Stockholmsmässan. Inte för att jobba utan för att själv vara besökare då det är ”Sthlm Food and wine”. Det ska bli kul att gå runt och strosa lite och smaka på lite gott. Jag kanske kommer hem med något också. Det vet man inte.

Bubblor och naglar

Publicerad den 10 oktober 2022 av nettan

En blandad kompott

Den här helgen har verkligen inneburit en massa olika saker. Vissa planerade och vissa inte. Men det är alltid kul att det händer någonting samtidigt som det är skönt med avkoppling. Och i helgen har det varit bägge delarna med bubblor och naglar. Men också middag, avkoppling framför tv’n och sol. Men nu är det dax att ta tag i en ny vecka.

Bubblor och naglar

Jag tänkte börja lite bakifrån med söndagen eller blanda lite huller om buller kanske man ska säga. Varför ska man ta allting i rätt ordning istället för att blanda lite. Så efter att ha tagit en lite lugn och skön söndagsmorgon åkte jag iväg till Vällingby. Åkte iväg lite tidigare för att titta lite snabbt på HM på kostymbyxor och vit skjorta. Det fanns en del, men jag hann inte prova så det får jag ta en annan dag. Nu vet jag ju att det finns.

Bubblor och naglar

Sen var det dax för nya naglar och ville både ha något höstigt, men samtidigt inte för mörkt så det fick bli en blandning av allt. Både mörkt, lite färg och sen lite höstigt. Och nu är Nina tillbaka till en början på helger och hon hittar alltid på något kul. Hon brukar få göra vad hon vill efter att vi bestämt färg / färger.

Bubblor

Jag vet inte varför, men jag har alltid tyckt att det är läskigt att öppna bubbel-flaskor. Men jag tycker ju inte om ballonger heller och bägge två smäller ju. Men nu kan jag både köpa och öppna dessa flaskor och i lördags öppnade jag ännu en flaska då vi hamnade hemma hos Michis och Daniel.

Bubblor och naglar

Jag hade tagit med mig min fläderlikör så vi kunde göra en Hugo.

Bubblor och naglar

Sen blev det en god middag som vanligt med både gillning, potatiz, spetskål och andra tillbehör.

Bubblor och naglar

 

Jag sa bara ”wow” !

Publicerad den 11 augusti 2022 av nettan

Jag verkligen älskar färgen

I går skrev jag att jag skulle upp till Vällingby för att fixa mina naglar innan Adlija gick på semester. Jag åkte upp lite tidigare och gick runt lite i centrumet och tittade runt lite i butikerna. När det sen var dax att gå till salongen så mötte jag Aggi som har salongen och Adlija utanför. Vi pratade lite och jag fick lite råd om min förlängning. Jag sa bara ”wow”

Jag sa bara ”wow” !

Sen var det dax att fixa mina naglar på salongen – Shades. Och även det lilla korta pekfingret som gått av. Som vanligt när jag kommer dit så vet jag inte vilken färg jag ska ha på naglarna. Men som vanligt något som syns ! Adlija visade en lila färg för mig och jag bestämde mig för den. Sen blev det lite annat på två naglar. Och jag vet inte riktigt varför, men jag sa bara ”wow” när jag såg vad hon gjort. Jag tyckte dom blev superfina och jag är mer än nöjd !

Jag sa bara "wow" !

Sol, plock och god middag

När jag kom hem så hade solen verkligen tittat fram och bikinin åkte på. Jag plockade lite i trädgården och det blev en del olika tomatsorter som åkte ner i en skål.

Jag sa bara "wow" !

Lite senare kom Michis förbi en sväng tillsammans med Mia. Dom hade varit i Jakobsberg och köpt en del till en barnstol som Mia behövde. Dom fick med sig varsin liten burk av krusbärsmarmeladen jag gjort och jag hoppas den var god. Måste kolla med Michis om hon smakat på den för jag har ju bara smakat när den var i kastrullen.

Jag hittade ett recept på en sida på Instagram som jag gjorde till middag igår kväll. Det blev jättegott och då det var en film så ska jag ta och skriva ner receptet, länken till sidan och sätta in. Den rätten ska absolut göras om och vi fick tom en bunke som jag frös in till en annan dag.

Poolöverdraget är borttaget och det är redan över 20 grader ute och klockan är bara drygt nio. Och jag tror nog att det kommer bli en del bad dom närmsta dagarna då det kommer vara varmt. Runt 27-28 grader. Härligt tycker jag !

Man får passa på

Publicerad den 20 juli 2022 av nettan

Njuta av värmen

Idag och imorgon får man passa på att njuta av solen, för i helgen ska det inte vara fint väder igen. Typiskt sommarväder. Vi har försökt planera våra sista dagar på Christers semester och igår förmiddag åkte vi iväg för att handla lite mat inför vår torsdag som vi ska ha tillsammans med Pierre och Anki.

Man får passa på
Fick ta ett kort lite senare på kvällen för att man ska se att dom är gula.

På eftermiddagen åkte jag till Vällingby och fixade mina naglar på Salong Shades som vanligt. Adilja fixade neongula naglar och lite silver på två naglar. Dom tycker det är kul att dom får göra lite som dom vill med mina naglar då jag vågar och tycker det är kul med lite andra naglar än bara ”det vanliga”. Och varför inte?! Det är ju bara naglar och ska man ha såna här stilettnaglar så ska dom väl synas. Och nu när jag är hemma så kan jag ju ha såna naglar. Dom stör inte i mitt vardagliga och man vänjer sig. Jag tycker det är lite kul.

Man får passa på

I dag ska vi åka in till stan en sväng. Christer och jag brukar göra det på sommaren nån gång. Vi åker in kommunalt och börjar vid Rålamshovsparken och går utmed vattnet in mot stan. Sen kan vi stanna till vart vi vill och ta en kaffe, glass eller ett glas vin eller öl. Det är mysigt och vi bestämmer inte alls vart vi ska.

Lite senare kommer vi nog möta upp Michis och Daniel om det inte blir några andra planer.

Fortsätter planera

Jag håller fortfarande på och planera både trädgård och altan när jag sitter här ute. Dom vattentäta gardinerna är beställda och är på väg. Sen ska jag åka till Ikea och köpa gardinstänger och beslag. När vi var och fikade hos Kjell satt vi i hans pergola och vi fick med oss en utav hans ”väggar” som var ett nät. Den ska vi sätta upp på kortsidan av altan då det inte snöar / regnar så mycket där då den är mot förrådet. Vi tror att det kommer att funka.

Det blev både klara och oklara

Publicerad den 21 juni 2022 av nettan

Man kan inte få allt

Ny vecka och dessutom midsommarvecka. Eller vad man nu ska kalla det. Det är i alla fall midsommar på fredag och det märktes ute i butikerna och centrumet i går. Det är en del som har börjat sin semester och många planerar och handlar inför just midsommar. Och självklart även jag. Och för mig blev det både klara och oklara ärenden i går måndag.

Det blev både klara och oklara

Jag skrev en lite to-do lista till mig själv i går morse för att jag inte skulle glömma något. Både på var det skulle göras och vad som skulle inhandlas eller göras. Och dom flesta kunde jag fixa i Vällingby istället för att åka runt på fler ställen. Jag planerade att göra några utav mina ärenden innan jag fixade mina naglar. Och två utav ärenden blev oklara för att det inte fanns i Vällingby. Men då får man planera om lite.

Det blev både klara och oklara

Det blev lite sommarnaglar på Salong Shades.

Det blev både klara och oklara

Man blir alltid väl omhändertagen på Salongen och jag brukar prata med en del utav dom då man lärt känna dom efter att ha gått där ett tag nu.

Förberedelser

I dom butikerna jag gick in i går så hade dom inte så ”tjock” lax som jag ville ha för att kunna grava. Så efter jag fixat naglarna stannade jag till på Lidl i Åkermyntan. Och där hittade jag en fin bit. Jag behövde ju inte köpa en hel sida även man kan dela och frysa in.

Det blev både klara och oklara

Så igår blev min lax gravad och denna gång blev den rom-gravad. Det brukar bli så gott. Men man kan ju ta vad man vill eller inget alls förutom salt och socker då. Och idag blir det handskar på för att lägga in sill. Köpte några extra inläggningssillar då jag både ska göra till midsommar, Christer vill säkert ha och så ska jag ta en sväng till Michis med en burk också.

I dag blir det nog en lugn dag hemma. Pyssla och fixa lite, men också ta det lite lugnt då det ska bli fint väder. Man får passa på när det verkar vara såna här varannandags väder. Jag startade i alla fall min morgon i solen med en kopp kaffe. Varmt redan vid 6.15 så det var härligt.

När Christer hade åkt iväg för att jobba gick jag ut och drog av överdraget på poolen så solen vår värma till vattnet idag. Visst blir det varmt med överdraget också, men ser mycket mysigare ut utan och förhoppningsvis kanske man kan ta sig ett dopp senare.

Då jag inte har ätit någon frukost än så är det min första to-do just nu. Sen får vi se var dagen har att erbjuda. Ha en bäst dag !

Helgen bara försvann

Publicerad den 23 maj 2022 av nettan

Den här helgen gick snabbt

Måndag morgon och jag sitter på Kistamässan och i en utav receptionerna. Det ska göras revisiosprov. Så det blir två lugna dagar för mig medans mina kollegor kommer att ha det tvärtom. En mässa för fast food och cafe som startar imorgon tisdag. Ny vecka och helgen bara försvann.

Helgen bara försvann

Alla helger går väl fort och har man att göra så går den ännu fortare. Lite för fort kan man ju tycka. Man vill ju både passa på att njuta av helgen samtidigt som man vill hinna med en massa som man kanske inte hinner på vardagen.

Min helg började med att jag åkte till Vällingby och fixade till mina naglar på Salong Shades. Denna gång fick det bli lite somrig glitterfärg. Och som vanligt är det svårt att få färgen på bilden bra. Men dom är i alla fall i ljusare rosa.

Helgen bara försvann

Supergod middag

Jag måste rekommendera en supergod som jag gjorde i fredags till middag. om man tycker om curry och räkor. Istället för den ”vanlig” curryn använder jag istället  ”Currymango” som krydda och det lyfte den här maträtten ännu mer tyckte vi. Det fick också bli lite cocktailtomater tillsatt, och man kan även tillsätta andra grönsaker om man vill : purjolök, morötter, sockerärtor eller vad man tycker om.

Helgen bara försvann

Helgen blev finare

Efter att ha fixat mina naglar i lördags åkte jag till lägenheten där jag träffade en tjej som ska ”styla” till den inför försäljningen. Och när jag kom hem så var vädret mycket finare än vad som sagts. Så jag gick ut och fixade i växthuset lite – planterade om och flyttade runt lite olika krukor. Hundarna sprang omkring i trädgården och njöt av solen dom med.

Det börjar så sakteliga visa sig lite olika saker i växthuset. En chili har växt på sig och fler blir det.

Bonus

I går söndag åkte jag och Christer och hälsade på Christers dotter Benitha med man och barn. Aurora har fyllt 4 år och det var ett tag sedan vi åkte till Värmdö och hälsade på.

Jag glömde alldeles bort att ta kort så kortet är lånat från Bentihas instagram.

Ingenting stoppar mig

Publicerad den 23 april 2022 av nettan

Glöm och dröm

Jag har inte varit så mycket varken här eller på sociala medier dom senaste dagarna. Men nu känner jag mig pigg och utvilad och känner att jag är på banan igen. När det händer något i sitt liv så måste man ibland bara sätta sig ner och tänka efter vad som är viktigt och inte. Och ni som känner mig vet att ingenting stoppar mig. Är det något som inte passar sig så är det bara glöm och dröm. Jag – och Christer självklart – accepterar inte vissa saker och då gör vi något åt saken. Hur ont det än kan göra.

Ingenting stoppar mig

Jag tänker nu börja bakifrån och då menar jag gårdagen ! Det var fredag och jag var ledig. Jag satte mig ner redan på morgonen och skrev upp vilka ärenden som jag skulle göra på dan i Vällingby innan jag skulle fixa till mina naglar.

ingenting stoppar mig

Som vi alla vet är det svårt att få till kort så man ser den riktiga färgen och det fick inte jag denna gång heller. Färgen på naglarna jag gjorde är riktigt rosa. Bara kände att jag ville ha något som syntes nu när sommaren närmar sig.

Jobbat på Kistamässan

Jag har jobbat tre dagar på Kistamässan denna vecka – tisdag, onsdag och torsdag. Och det både på lastgården och i garderoben.

Startade tisdagen tidigt då det var ”inflytt” för företagen och allt material skulle in på mässan för att bygga upp montrar. Det gäller att ha ögonen i nacken då personbilar och lastbilar till varje pris vill in på lastgården NU och inte sen. Att det sen inte finns plats som det gör på ovan kort struntar dom i. Men det är bara att peka med hela handen och be dom vänta tills det är deras tur.

Onsdag och torsdag var mässan öppen och jag stod i garderoben och tog emot besökare och mässutställarnas kläder och väskor. Det gäller att både hänga kläder och ställa väskor så att det finns plats och för att sedan hitta dom lätt. Vi var flera som stod där under dagarna och hjälptes åt.

På tisdagskvällen var det mingel och uppträdande. Och jag smög fram och försökte få en någorlunda bild.

En underbar kollega – Camilla – som håller ordning på oss och vad som ska göras ska sluta och kontoret firade henne redan nu. Men vi få rå om henne en mässa till nästa vecka innan hon definitivt slutar.

ingenting stoppar mig

Vi fick också smaka lite av godsakerna som det hade bjudits på

ingenting stoppar mig

På kvällen i torsdags slutade mitt pass på lastgården igen när mässan hade stängt klockan fem. Jag ställde mig vid grinden och alla mässutställare skulle då ut med allt igen. Det kånkades och bars för hand innan jag öppnade grinden klockan sex. Och många gjorde det istället för att vänta då många hade långt att köra hem.

Helg

Då jag sovit väldigt få timmar under två dygn pga olika orsaker så somnade jag totalt i soffan igår kväll. Jag hörde varken när telefonen lät eller när det gjordes något här hemma. Och eftersom jag somnade så pass tidigt som jag gjorde så har jag nu sovit en del och känner mig pigg. Solen skiner men det blåser ute så vi får se vad dagen erbjuder. Ska försöka tvätta lite och pyssla med annat. För som sagt ingenting stoppar mig och nästa vecka jobbar jag med det underbara gänget på Kistamässan igen i fyra dagar.

Nya naglar och ris

Publicerad den 25 mars 2022 av nettan

En tur till Vällingby

Fredag och den här veckan har gått fort tycker jag. Men jag har ju sett till att göra hela veckan, men har också njutit av solen mitt på dan. Jag har gjort en liten vårstädning hemma, bakat bullar och tagit hand om plantor.  Och i dag blev det en tur bland annat till Vällingby där det blev nya naglar och ris.

Nya naglar och ris

Nathis åkte iväg och jobbade och jag åkte efter en liten stund och gjorde ärenden innan jag åkte till Vällingby. Jag handlade lite dricka som saknades hemma och jag gick även till torget och skulle titta på nått ris till påsken. Tänkte fixa iordning ett i år då jag inte gjorde det förra året och i år är första påsken utan mamma. Vi brukar ju äta lite påskmat hemma hos henne och ha trevligt så jag ska påskfixa lite hemma i år istället.

Nya naglar och ris

I dag fick jag ett nytt material på mina naglar så det tog lite längre tid, men vad gjorde det då dom blev ordentligt omhändertogna då. Det blev akrylgel och ”fade” som jag inte har haft på jättelänge. Pratade också med Aggi som har salongen om mina ögonbryn och tjejen som gör dom kommer till salongen imorgon lördag. Så det blir en sväng dit imorgon också och prata med henne. Nu ska här fixas ögonbryn och jag slipper måla dom varenda dag.

Nya naglar och ris

I stället för vanligt ris köpte jag körsbärsris hem. Så nu ska det upp lite fjädrar i det och lite annat ska också fram till påsk. Hämtade fram påskgrejerna jag hade i förrådet och har rensat ut en del som bara ligger. Och har sparat det som vi kommer att använda.

Nästa vecka

Den här veckan har jag kunnat göra egentligen vad jag vill då jag inte haft något inplanerat. Men nästa vecka blir annorlunda. På onsdag ska Christer och jag upp och träffa läkaren på södersjukhuset. Då får vi veta vad som händer framåt med allt. Sen kommer jag jobba på Kistamässan på torsdag, och lördag-söndag ska jag hjälpa till på Älvsjömässan när det är trädgårdsmässa.

Nu ska jag bara plocka undan lite grann, ge hundarna mat och sen sätta mig ner framför datorn igen. Har lite ”to-do” att göra där.

Crazy woman

Publicerad den 5 mars 2022 av nettan

Jag är som jag är

Lördag och solen skiner för fullt. Jag har suttit på altanen och njutit lite och kommer att gå ut om en stund och fortsätta. Det gäller att ta till vara på solstrålarna. Och innan jag gick ut såg jag i brevlådan att jag hade fått ett paket instucket under natten. Crazy Woman som jag är !

Men vi börjar med gårdagen : Christer var och tog bort sina grafer efter titthålsoperationen. Han fick lite tejp över ”hålen” då dom är lite röda och så han inte kliar för mycket. Men det ser jättebra ut och nu kan han röra sig bättre då han inte känner dom där dra i skinnet. Så det är på rätt väg !

På eftermiddagen åkte jag till Vällingby för min vanliga fixa-till-och-ny-färg på mina naglar. Och eftersom det varit fint väder dom senaste dagarna, krokusen har börjat titta upp ur rabatten ville jag ha nått ljust och vårigt. Och det blev det !

crazy woman

Lite rosa glitter fyllt på två utav naglarna och lite fade på tre – inte hela nageln.

Crazy woman

Och så kommer vi till det där paketet som levererades i natt ! När jag började med dom här pärltavlorna beställde jag också en som legat i en låda väldigt länge. Och det är den jag gör nu. Om den kommer upp i ram vet jag inte så det får jag se när den är klar. jag har några tavlor som jag ska rama in och som i alla fall ska upp och den senaste ska jag ge till barnbarnen då den är på deras fötter på en strand. En liten rolig grej.

Men så satt jag för ett tag sedan och tittade runt på Happy Diamond Painting och såg en mops som sitter på toaletten och läser en tidning. Och den var jag bara tvungen att beställa – cryzy Woman som jag är !

crazy woman

Och när jag ändå höll på så beställde jag en tavla där det är två vinglas med vitt och rött vin som möts. Svårt att förklara, men jag kommer visa den när den är klar.

Lördag

Så vad ska ni göra så här på en lördag ?! Själv har jag fixat lite här hemma, jag ska gå en promenad med Under så han får lite egentid och får gå lite längre och fortare än när småttingarna är med och sen blir det ett glas bubbel i solen. Så det är väl lika bra att sätta fart på dan !

Naglar och glasögon

Publicerad den 11 november 2021 av nettan

Varför inte

Torsdag och fixade lite hemma på förmiddagen. Har fixat det mesta, men det finns alltid att göra såsom tvätt och annat. Planen idag var att. göra lite ärenden i Vällingby innan jag gjorde mina naglar och det gjorde jag också. Och det blev både naglar och glasögon. Och det sista – glasögon – hade jag inte riktigt bestämt.

Naglar och glasögon

Innan jag gick in på salongen gick jag in på Specsavers där jag gjort undersökning. för. mina linser. Den sista undersökningen jag gjorde var i september och i morse när jag tog på mig mina glasögon så tänkte jag – jag måste ha nya. Jag har inte skaffat nya glasögon på jättelänge och ibland är det skönt att kunna ta på sig ett par utan att behöva linserna.

När jag var där sist så gjorde dom även undersökning för glasögon så det var ju super. Så det var bara att beställa glasögonbågar. ”Bara” !!!! Inte så bara tycker jag då det finns hur många bågar som helst.  Men jag frågade tjejen i butiken vad hon tyckte att jag skulle ha – nått runt då jag är smal just vid tinningarna. OK ! Efter att ha provat två 5–6 st stycken sa jag att : jag tar dom här två ! Ingen ide att testa fler.

Naglar

Efter att ha beställt 2 par nya glasögon så gick jag in och fixade mina naglar. Just nu är det populärt med brunt så det fick det bli denna gång. Jag hade ändå inte bestämt mig för vilken färg jag skulle ha.

naglar

Här hemma snarkas det just nu i soffan på killarna – Under och Robbi, inte Christer ! Lillan ligger och väntar på att Christer ska gå upp och lägga sig. Christer brukar gå upp för det mesta och lägga sig före mig och ikväll blir det så.

Helgen är i antågande och vi har inte något speciellt planerat och det är ganska skönt ! Jag jobbade ju förra helgen så skönt att kanske ta det lugnt !

  • Previous
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Next

betong
© 2026 nettiz.se | Drivs med Minimalistisk blogg WordPress-tema