nettiz.se
Meny
  • Hem
  • Betong
  • Blogg
  • Lera
  • Om mig & kontakt
  • Matrecept
  • Bakrecept
Meny

Kategori: Vardagsliv

En kort period med påskpynt

Publicerad den 10 april 2023 av nettan

Det blev trevligt med gäster

Christer och jag hade inte planerat något speciellt för påsken. Vi skulle äta lite gott, men det var det vi hade tänkt. Istället fick vi gäster och det blev ännu trevligare. För visst är det roligare att äta lite god påskmat tillsammans med fler än att sitta ”själva”. Så det blev lite mer planering. Det tycker i och för sig jag är roligare för då fick jag duka bordet mer, planera lite mer mat och fixa till lite med påskpynt. För det hade vi inte tagit fram alls. Nuu fick det bli lite påskkärringar och kulor som det egentligen ska vara på påsken.

Det blev mer mat än vi trodde

Eftersom vi skulle få lite gäster så både bakade jag två olika sorters bröd, köpte lite mer chark och frukt, men ändå trodde vi inte att det skulle räcka. Det gjorde det kan jag säga för bordet blev fullt med mat så det var ett himla planerande för att allt skulle få plats till slut. Förutom för all chark och annat så fanns det självklart sill, potatis och ägg. Det är ju ett måste på påskbordet.

Christer och jag hade bestämt oss för att det skulle vara skaldjur på bordet i år. Jag äter ju inte inlagd sill och ville ha lite annat istället.

Det blev en del smått och gott runt hela bordet

Nu har påskpynt åkt ner i påsen igen

Måndag och annandag påsk! Allt vad påskpynt innebär har åkt ner i påsen igen och står nu i förrådet igen. Imorgon är det vanlig vardag igen och denna vecka är inget inplanerat. Mina naglar ska få ny färg på sig imorgon eftermiddag, men annars är det tomt. Hoppas på lite fint väder såsom det är idag. Just nu sitter jag på altan och ska ta fram trasa och rengöring för att torka av ”rutan” i plexiglas som vi har mot soffgruppen. Sen blir det lite annat pyssel utomhus också. Det gäller att passa på medans solen är framme.

Två mässor med jobb och nöje

Publicerad den 4 april 2023 av nettan

Lika bra att passa på

I slutet av förra veckan och i helgen så har jag hunnit med både att jobba på Kistamässan och besökt Stockholmsmässan som besökare. Så det har blivit två mässor med jobb och nöje. Det är ju två helt olika mässor både när det gäller storlek och sen att den ena jobbade jag på och den andra var jag besökare. I torsdags jobbade jag i Service center på Kistamässan där jag hjälpte till på Husbils-mässan vid deras inflyttning. Det var ganska lugnt då det är en mindre mässa och det är inte så mycket som måste lastas in förutom alla husbilar och släp.

Eftersom Ericsson hade haft sin årsstämma med en massa fina blommor så tog jag hand om dom och satte dom i större vaser. Krukorna som dom var i skulle nämligen hämtas under dagen.

Två mässor med jobb och nöje

Stockholmsmässan som besökare

I fredags var jag ledig och då passade jag på att åka till Älvsjö. Min kusin som jag inte har träffat på väldigt länge skulle också dit och vi sammanstrålade på mässan på förmiddagen.

Två mässor med jobb och nöje

Två mässor med jobb och nöje

Jag kunde ha handlat hur mycket som helst, men jag gick mer runt för att få lite inspiration och sen ville jag titta på växthus. Jag fick med mig en choklad chili hem i alla fall. Ha ha! Växthus hittade jag inget bra, så får kolla runt på nätet istället. Det blev i alla fall en trevlig dag tillsammans med kusin och hennes man innan jag åkte hem.

Lördag och söndag spenderade jag sedan på Kistamässan igen där jag stod i garderoben. Det hängdes in mer kläder på lördagen än söndagen, men annars var det två väldigt lugna dagar. Eftersom jag jobbade hela helgen så tog jag det lite lugnare på måndagen-igår alltså. Jag var iväg en sväng och handlade, men annars blev det pyssel hemma och städade undan lite.

Ledig och snart påsk

Nu är det inte många dagar kvar till påsk och jag är ledig både denna vecka och nästa. I dag ska jag väl sätta mig ner och kolla vad vi kan äta för gott till påsk även om det bara är Christer och jag. Lite gott måste man få unna sig ibland, och Christer är ju ledig i fyra dagar precis som dom flesta.

Till Kista efter en frusen dag

Publicerad den 29 mars 2023 av nettan

Igår var det ingen lek

För en vecka sedan städade jag altanen och satt i solen i t-shirt och hade det skönt. Det kan man inte säga att man gjorde igår när snön vräkte ner hela dagen. Det var bara bita ihop och vara inne. Dom hade ju gett Stockholm en gul varning och sagt till ”oss” att vara inne om man verkligen inte behövde gå ut. Så sagt och gjort-jag höll mig inne. Det var ganska skönt och det blev en hel del serier som snurrade på tv’n medans jag satt framför datorn. Idag är det annorunda då jag åkt till Kista efter en frusen dag. Det är ett stort företag som hyrt Kistamässan då dom har bolagsstämma.

Jag har åkt till Kista

Imorse när jag gick upp tidigt som vanligt tittade jag ut på bilen som har fick stå stilla igår. Den såg ut som en igloo så jag tog på mig Christers stora skidhandskar och gick ut och drog av det värsta. Satte i sladden till kupévärmaren så att bilen skulle  hinna tina tills jag skulle iväg. Det gjorde den faktiskt också.

Så nu sitter jag I service-center och finns behjälplig om det är någon som behöver hjälp med något. Jag tittade in i hallen också som är förberedd till alla som ska sitta där och lyssna.

Kista
Här kommer det strax vara fullt

Nu vill man bara att det ska bli varmt och att snön som kom igår ska försvinna igen. Så man kan få sätta fart med trädgården någongång och kunna vara ute mer.

 

Spara tid när man lagar mat

Publicerad den 24 mars 20232 maj 2025 av nettan

Ni vet hur det kan vara när man ska laga mat varje dag och då vill man verkligen göra det effektivt.

Ett sätt att spara tid är tex om du någon gång lagar spagetti med köttfärssås så kan du spara köttfärsen till andra rätter. Du ska då inte frysa in köttfärssåsen utan du ska direkt dagen efter göra något annat med den. Tex så kan du fylla tomater med köttfärsen och lägga in i ungen. På detta sätt behöver du inte börja om från början och laga maträtterna.

Vi människor vill hela tiden spara på tiden för att på bästa sätt kunna göra något mer värdefull i livet. Man brukar säga att tid är pengar fast numera vill man säga att tid är något vi vill ta vara på för att koppla av. Tiden är värdefull och inte för att kunna tjäna mer pengar utan för att göra något vi kan njuta av.

När vi jobbar vill vi också spara tid på bästa sätt. Dels för att det också bli billigare dvs man kommer då behöva mindre personal och dels för att när man väl är färdig med jobbet då kan man gå hem tidigare. Detta kan då vara bra med en tidrapportering för att då vet man hur mycket tid man lägger på saker och ting.

Hur gör du för att spara tid?

Vi människor kan ta till olika metoder för att spara tid och räkna ut hur mycket vi lägger på olika saker. Tex nedan maträtt med squash har också sin tid. Att laga denna maträtt har inte tagit alls lång tid. En tidsrapportering även på restauranger som är stora kan också spara mycket tid och personal. Det finns tex fabriker som lagar färdiglagade frysta maträtter och här kan man verkligen tala om tidsrapportering för att verkligen spara in på personalen. För visste ni om att i en verksamhet så är det personalen som är den största kostanden. Därför har man gått över till maskiner för att spara in på så mycket personal som möjligt.

En snabb matlåda på 25 minuter

Denna måltid tog inte så lång tid att göra ca 25 minuter totalt. Det är som ni ser bulgur på bilden och squash plättar som jag har smetat ut till en deg först. Detta är en vegetarisk maträtt för er som är vegetarianer. Om ni dessutom är veganer så kan man steka den i rapsolja i stället för smör.

I bulguren har jag lagt in lite plommontomater och hackat purjolök för det ger en otrolig god smak till bulguren som annars kan bli väldigt tråkig. Om ni inte är veganer eller vegetarianer kan ni steka till lite lax till maten så får ni i er hela kostcirkeln på en och samma gång.

Helgerna går fort

Publicerad den 20 mars 2023 av nettan

Ny vecka och nya utmaningar

Så var det måndag igen då. Helgerna går fort och man hänger inte riktigt med ibland. Det är nog fler än jag som tycker så och det är inget som vi kan göra något åt. Jag pysslade och fixade lite här hemma med sådant som jag inte gjort under veckan då jag jobbat. Jag tycker det är ganska skönt att gå och småpyssla lite i lugn och ro. Vad sen Christer pysslar med under tiden spelar ingen roll. Vi är hemmapysslare bägge två och nu längtar vi efter lite värme så vi kan fortsätta ute.

Visst kan vi sätta på oss kläder och göra det vi vill, men det är inte samma sak. Dessutom låg det under helgen kvar så pass mycket snö kvar i trädgården och efter regn så blev det halt som bara den. En vurpa av dess like hann jag med också mitt i trädgården när jag var ute med hundarna.

Helgerna går fort

Vår söndag blev inte riktigt som vi bestämt. Det är tydligen våran lott här i livet för så fort vi bestämt något och planerat något är det något som händer, och det gjorde det även denna söndag. Jag försökte släppa det en stund och tog en dusch, slängde in våra kartonger i bilen, åkte och kastade dom och fortsatte min tur till Vällingby. Jag hade bokat en tid på Salong Shades för att fixa till mina naglar. Nina som brukar göra mina naglar och jag bestämde att vi kör lite enkelt denna gång och mer design nästa gång. Så det fick bli bling-bling naglar av dess like denna gång.

Helgerna går fort

Efter ett besök på Hemköp och jag kom hem så blev jag sugen på att baka. På morgon-nyheterna igår var Fredrik och bakade en apelsinkaka så det fick det bli för mig också. Att gnugga in zest från apelsiner var något nytt för mig så det kommer jag fortsätta att göra.

Helgerna går fort

Ska testa lite

I mitt förra inlägg skrev jag i slutet att jag brukar sitta och titta på händelser på Facebook. Man brukar få upp en del roliga saker där ibland och jag som tycker om att testa saker kommer att göra det med två saker. Det ena är med en tomat och tandkräm och det andra med ett blad och en potatis. Ni är säkert fler som har sett detta och kanske till och med testat själva. Eller vet att det funkar eller tvärtom – det funkar inte alls.

Helgerna går fort

Jag ska ta kort under vägen så får vi se vad som händer. Testa kommer jag göra i alla fall.

Vad händer i veckan ?

Eftersom jag inte ska jobba denna vecka så ska jag sätta mig ner och skriva en liten to-do lista på vad jag ska göra. Några saker vet jag redan och som är prio ett. Det är att ta hand om mina grönsaks-plantor som jag sått. Dom ser inte riktigt kloka ut och dom måste få lite ompyssling. Jag ska tvätta av väggar på övervåningen så att vi kan börja måla, och nu när jag sitter och skriver så kommer jag på mer och mer saker. Ha ha ! En sak i taget.

Nu tar jag lite ledigt

Publicerad den 18 mars 2023 av nettan

Drygt en veckas ledighet

I mitt förra inlägg skrev jag om mässan jag jobbade på förra veckan. Det blev en hel del timmar då jag och min ena kollega var ansvariga för containrarna som stod på lastgården. Efter en helg som gick snabbt har jag denna vecka jobbat när det var Fastighetsmässa på Kistamässan. Den var helt annorlunda mot förra veckans mässa. Nu tar jag lite ledigt i drygt en vecka och jag har redan börjat planera det jag ska tillbringa mina dagar med. Jag har bland annat en hel del plantor jag satt som måste planteras om innan dom rasar totalt från krukorna. Sen har jag en hög som ska manglas också. För finns det något härligare än manglade kökshanddukar till exempel ?!

Nu tar jag lite ledigt

Veckans mässa som jag jobbade på var en Fastighetsmässa och dom hade två dagars inflygning av den i måndags och tisdags. Jag jobbade då på lastgården tillsammans med kollegor. Det kom personbilar och lastbilar som ville lasta av gods inför mässan och så byggdes det för fullt under dessa dagar.

Nu tar jag lite ledigt

Efter två dagar satt jag sedan under mässan i registreringen där alla kom in och visade upp sina biljetter. Biljetterna var gratis för dom som arbetade med detta och skulle visas upp för oss som satt där. Jag satt bland annat i den ”luckan” som hade hand om utställarna och dom som återkom och redan hade fått sina ”Badgers”.

När jag kom på morgonen passade jag på att gå runt i mässan för att se hur det såg ut och jag fastnade för dessa ”stövlar” som jag tyckte var en rolig detalj i montern. Så jag var tvungen att ta ett kort på dom.

Efter att ha suttit i registreringen den sista dagen klädde jag på mig och jag och mina två andra kollegor – Elisabeth och Elias – gick ut på lastgården. Nu var det dax för utflykt av mässan och som vanligt är det lite rörigt när vi öppnar porten på lastgården. Folk strömmar ut och vill ut till sina bilar med saker dom kan bära, bilar kommer från två olika håll och vill in på lastgården. Vi dirigerar trafiken och gör ett kösystem och när vissa var klara så gav dom oss en tumme-upp och sa att vi fixade detta galant. Det är kul att höra.

Snart ny vecka

Idag är det lördag och det är ett riktigt xx-väder ute. Det har småregnat hela dagen och vi har väl inte gjort så jättemycket. I går däremot åkte jag till Barkarby och besökte en del olika butiker. Det behövde både mat, dricka och ljus hem. Så det var skönt att få allt inhandlat på förmiddagen. För att sen kunna ta hand om allt i lugn och ro. Vi tittade på kvällen på den senaste Beck-filmen som det var premiär på igår. Jag somnade så klart så jag ska sätta mig ner och titta på den i lugn och ro. Antingen imorgon eller på måndag när Christer åkt och jobbat.

I morse tittade jag runt på Facebook och börjar man titta på ”händelsen” så kan man inte riktigt sluta. Jag hittade bland annat två stycken saker som jag såg och som jag ska testa. Det ena är med en tomat och det andra med ett blad. Jag har inte en aning om det funkar, men jag tycker om att testa så det ska jag göra. Jag ska ta kort och ska uppdatera.

Från mat till fastigheter

Publicerad den 13 mars 2023 av nettan

Det blev några timmar

 

Ny vecka och nya utmaningar. Jag går nu från mat till fastigheter och nu undrar ni säkert vad jag menar. Jag jobbade förra veckan på Kistamässan då det var en mässa om fastfood, cafe och restaurang. Nu när det är ny vecka så är det mässa om fastigheter. Bägge mässorna är stora och har två dagars inflyttning för att hinna med allt innan själva mässan sätter fart. Förra veckans mässa var den största mässan jag har jobbat på, eller kanske den veckan som jag jobbade flest timmar i alla fall.

Från mat till fastigheter

 

Jag och Elisabeth var ansvariga för dom elva containrarna som stod på vår lastgård hela veckan. Så det var därför det blev många timmar. Trots det – not – härliga vädret speciellt en dag så hade vi det kul. Det har vi alltid när vi jobbar Elisabeth och jag i och för sig. När vi blir trötta bägge två fnittrar vi som två tonåringar, vi hjälper varandra och ser till att alla blir nöjda. För det mesta i alla fall för det finns alltid utställare som inte är nöjda över allt och det hoppar lite grodor ur munnen på även dom. Har man en arbetsuppgift som man ska sköta så gör man den, och inte gör som dom vill. Det är tur att både Elisabeth och jag borstar av oss negativiteten.

Från mat till fastigheter

Här har vi oss; Elisabeth och jag med vår energi den allra första dagen när vi börjar vår vecka som ansvariga för containrarna. Dessa containrar var fyllda med fryst och kall mat av dom utställarna som hade bokat plats i dom. Dessa hade dom tillgång till under mässan för att kunna fylla på under själva mässan.

Från mat till fastigheter

Från arbetsplats måndag och tisdag förra veckan till mässa onsdag och torsdag.

Från mat till fastigheter

Eisabeth och jag arbetade ute från måndag till torsdag utomhus och vi har gått igenom kyla, sol och ett snöoväder utan dess like. Det har fått komma traktor och plogat på lastgården flera gånger för att både vi och utställare över huvudtaget kunde gå ut och runt containrarna. Vi hade ju varma kläder, men utställarna som kom ut i tunna kläder och lätta skor, men dom stod ju inomhus under dagen.

 

Nytt smeknamn

 

På onsdagen när själva mässan började hade vi ett snöoväder som var helt otroligt. Det snöade i sidled och vi trodde det inte skulle komma så mycket besökare, men dom kämpade sig dit. På morgonen när vi började så vräkte snön ner. Jag fick ett nytt smeknamn av en utställare som kom oå morgonen: koala-nettan. Jag tänkte inte på att det skulle snöa så mycket och gjorde iordning mig på morgonen som vanligt. Ju mer det snöade ju mer rann sminket, snön bildade en krans runt halsen, istappar bildades i snön och hängde ner från mössan.

Från mat till fastigheter

Ja, det räcker nog att se bilden ovan så förstår ni, även om jag försökt torka av det mesta innan jag tog kortet. För innan det togs så såg jag ut som en koala med svarta ögon ner till kinderna. Det bjuder jag på och jag kunde roa utställarna lite när jag sedan gick in en sväng.

Cravings på filead apelsin

Publicerad den 4 mars 2023 av nettan

Det är ju bättre än en massa godis

jag har fått cravings på filead apelsin. Det är så mycket godare än att skala och dra av klyftorna en och en. Eftersom jag har cravings på filead apelsin så brukar jag också förbereda några stycken apelsiner och lägga in i en skål i kylen. I kylen har jag en massa kalla apelsiner så det fick bli en skål. När jag var i affären häromdagen hade min Ica butik en massa påsar för tjugo kronor där dom lagt i kantstötta frukter och grönsaker. I nästan alla påsar låg det apelsiner så jag tog en jag med.

Cravings på filead apelsin
Filead apelsin

Den här apelsinen var ganska liten, men gott var det. Slut är det också.

Fastfood mässa

I veckan har jag åkt runt med tre kollegor från FRAM Bemanning där jag är timanställd och delat ut biljetter till nästa veckas mässa i Kista. Det är för dom som jobbar inom restaurang, café och fastfood. Vi har försökt beta av så stora områden som vi kunnat. och åkte både ut mot Skärholmen, Kungens kurva, söder, Täby och inne i city.

Cravings på filead apelsin

Eftersom det är så sällan som man åker till alla dom här ställena så var det rätt kul att åka runt. I stan har jag inte varit på evigheter och man såg en massa butiker som man inte sett förut. För att inte tala om hur gott det luktade överallt där vi gick in. Det var ju bara på restauranger och caféer som vi gick in och i vissa restauranger ville man inte gå ut ur när man såg deras gästers tallrikar. Vi körde på och det blev faktiskt inte nån frukost på nån utav ställena. Vi ville ju dela ut så många biljetter som möjligt och vi delade ut mer än dom vi var tillsagda att dela ut från början.

Cravings på filead apelsin

I city var det en hel del turister, tror jag att det var i alla fall. Turist-butikerna var inte lika fulla som restaurangerna, men det berodde nog på att det var lunchtid vi var ute i och delade ut.

Jobbar på mässan nästa vecka

Nästa vecka är det som sagt mässa i Kista. Det är på onsdag och torsdag, men jag jobbar måndag till torsdag. Jag ock Elisabeth är ”vakter” för containrarna där all mat kommer att finnas. Så det blir till att ta på sig varmt för nu blir det kallare ute igen. Typiskt säger jag när det har varit så fint väder i veckan. Det är det väl idag också, men det blåser som bara den så jag kommer hålla mig inne.

Det blir en dag framför datorn, fixa med mina plantor jag satt och ikväll lite god mat-hoppas jag-och sen semifinal på mello. Det är tradition här hemma och jag har tittat på det så länge jag kan minnas. Även om jag inte tycker om årets programledare som inte är roliga över huvudtaget. Det finns säkert folk som tycker dom är det, men inte jag. Smaken är som baken så att säga.

-nu kom jag på att jag glömde en sak igår när jag var i affären. Vi har korvbröd hemma och jag tänkte att jag skulle köpa chorizo korv till lunch, men inte då. Man kanske ska ta sig en snabb tur fram och tillbaka?!

5 tips på vad du kan göra i sommar

Publicerad den 28 februari 20232 maj 2025 av nettan

Det är verkligen inte långt kvar till våren nu.

Detta ska verkligen i år firas med vänner och bekanta. Vi kommer då bjuda över alla till en härlig middag när det är som varmast i Sverige. Tänk er en svensk sommar med både pool och sol. Man kam då verkligen sola och dricka något kallt då och då. Vi som har lätt för att bli bruna ska ändå inte underskatta solfaktor på huden. Ingen vill bränna sig nu när den svenska sommaren har blivit mycket varmare.

Vi kommer då också försöka åka till något typ av sommarhus och då önskar vi så klart också kunna dricka bra vatten. Vill man ha bra vatten är det också bra att tänka på en avhärdningsfilter för att få så rent vatten som möjligt. Vi innehåller nämligen ca 60 % vatten. Vi behöver verkligen dricka mycket vatten detta är superviktigt för att vi inte ska bli uttorkade. Hur gör man då när man ska träffas massa personer och ha det roligt under sommaren?

Här kommer 5 bra tips på vad du kan göra i sommar med familjen:

  • Hyr en liten båt och åk ut i sjön för att fiska. Det är så mycket godare att äta färsk fisk man själv har fångat. En gång fångade vi en stor god gädda och hela familjen blev mätt på den.
  • Äk ut i skogen och tälta med hela familjen och glöm inte att ta med er toapapper om det skulle vara slut där man brukar kunna låna toaletter.
  • Besök ishotellet som ligger i Norrland Torne älv. där allt är gjort av is rakt igenom enligt dem som har besökt hotellet. Här kan du verkligen koppla av och jag vet ej ens om det smälter på sommaren. Själv har jag inte riktigt förstått hur detta hotell håller och hur de gör för att det inte ska försvinna. Tydligen första ishotellet som finns och den ligger verkligen norr upp för att det aldrig skulle fungera om den låg i södra delen.

Helgen går så fort

Publicerad den 26 februari 2023 av nettan

Vi har varit inne

Visst kan man sätta på sig en massa kläder och vara ute, men vi hade inget som var planerat att göra utomhus i helgen så vi har varit inne. Tagit det lugnt och bara gått omkring och pysslat lite med allt möjligt inomhus istället. Helgen går så fort ändå så varför inte njuta lite också?! Det gäller ju att passa på när man kan. Nästa helg kanske blir fullspäckad istället. Vad vet jag. Inte för att vi har planerat något nästa helg, men det kan snabbt ändras. Dessutom blev vi väckta väldigt tidigt på lördagsmorgonen och fick ingen sovmorgon.

Helgen går så fort

Jag hade ändå lite att göra på datorn med att skriva lite och fixa lite heders till bloggar så det gick ingen nöd på mig. Men det blev också lite tvätt och andra saker hemma gjorda också. Och självklart satt jag en stund framför min pärltavla som jag har börjat med. Det är så skönt att kunna sätta sig ibland en stund och koppla av framför tavlan under tiden jag tittar på nån serie på plattan. Och nu har jag ju fått hem fler dessutom så nu har jag att göra lite framåt.

Helgen går så fort

Jag hittade en sida där jag kunde beställa fem stycken tavlor för samma pris som för en två stycken. Visst, det tar lite längre tid, men det var det värt. Så nu har jag fem stycken till med motiv som jag inte har sett hos några andra sidor. Och det gör det lite roligare. Nu är det nog dax att titta på vilka som man ska ha kvar och vissa som jag ska sätta i ram. Med dom färdiga menar jag då. Jag har några stycken klara som ligger på övervåningen.

 

Jag har också fått hem ett galler, form och silikonformar till min airfryer. Gallret är bra då man kan lägga till exempel grönsaker under och kyckling eller annat över. Eller varför inte två stycken varma smörgåsar ovanför varann?! Silikonformar har jag sen tidigare, men dom följde med så det gjorde inget. Och formen trodde jag skulle vara större. Man kan ju använda vilken form som helst som är ugnsfast i airfryern, men jag passade på att köpa en ändå. Det var mycket billigare att köpa det direkt från Philips hemsida än alla andra sidor så det är ett tips om någon ska köpa.

Lördagskväll

Vår lördagskväll inleddes med en god bit mat och ett glas rött. Sen blev det Melodifestivalen. Ja, denna kväll tittade jag medans Christer höll på med sitt pyssel i matrummet. Men han lyssnade i alla fall. Jag tycker att det är kul att höra låtarna, men dom som leder programmet är dom sämsta jag har varit med om. Det har nu varit i fyra lördagskvällar och nästa helg är det semi. Jag tyckte Loreens låt var skitbra och först när hon uppträdde så avslutades det väldigt snabbt, men det var tydligen någon som rusade upp på scenen. Så hon fick sjunga om och gick direkt till finalen. Det var rätt.

Helgen går så fort

Söndagskväll och snart ska det göras middag. Dagen har varit lugn och imorgon ska vi åka och jobba. Jag ska träffa två stycken kollegor på mässan och förbereda biljetter som vi ska dela ut tisdag och onsdag till mässan som är veckan därpå – Fastfodd och Restarung mässa.

 

  • Previous
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • …
  • 27
  • Next

betong
© 2026 nettiz.se | Drivs med Minimalistisk blogg WordPress-tema