nettiz.se
Meny
  • Hem
  • Betong
  • Blogg
  • Lera
  • Om mig & kontakt
  • Matrecept
  • Bakrecept
Meny

Kategori: Vardagsliv

En underbar helg

En underbar helg

Publicerad den 22 juni 2026 av nettan

Helgen är slut och vi är hemma igen efter vår lilla helgtripp. Och vi har haft en underbar helg. Faktiskt en utav dom bästa på länge. Och dessutom var det midsommar. Men det fanns inga måsten och planer utan vi gjorde det som föll oss in. Och vi fick mer gjort än vad vi egentligen trodde skulle hinna.

Christer och jag åkte iväg redan på torsdagen för att slippa alla som skulle iväg på midsommar så vi kunde åka i lugn och ro.

En underbar helg

Under vi plockade in allt i kylen och tog in allt i huset så sprang hundarna omkring i trädgården. Sen kom Michis och Daniel på fredagen – midsommarafton på eftermiddagen med sina hundar och huset blev fullt.

 

En underbar helg
Christer och jag satte upp flaggan i flaggstången i all fall då det var midsommar. Och det var första gången för oss bägge.

Då Michis och Daniel kom på eftermiddagenpå grund av jobb så hade vi bestämt oss för att fira midsommar på lördagen istället. Men det gjorde ingenting utan vi tog en midsommarafton med grillning och avkoppling.

Midsommardagen

Efter en dag i trädgården med gräsklippning, rensning av rabatter och lite annat så var det också dags att ta det lite lugnt och förbereda vår midsommar även om det var en dag senare än andra.

 

En underbar helg
Danne tog en tur på cykeln med Della och Raffe

 

En underbar helg
En fördrink innan maten

 

En underbar helg
Den sedvanliga midsommarmaten

Trafiken fick lugna sig

För att vi skulle slippa sitta i köer så utnyttjade vi hela söndagen också i sol och lite trädgårdsarbete. Vi passade också på att åka ner till stranden för att se hur den såg ut.

 

En underbar helg
En jättehärlig strand med flera små vikar där alla kunde välja sin egna lilla vik

 

Tillbaka till verkligheten

Nu är vi tillbaka till verkligheten och Christer jobbar en vecka till innan han har två veckor semester. Jag har pysslat i trädgården hemma hela dagen. Solen har varit framme för det mesta, men när den har varit i moln så har det varit ganska skönt för det har inte varit så många vindpustar idag.

Vad jag gör imorgon har jag inte bestämt än, men det löser sig. Jag har faktiskt semester och får passa på att ta det det lite lugnt också.

Nu börjar semester

Nu börjar semestern

Publicerad den 15 juni 202615 juni 2026 av nettan

Dom senaste veckorna har jag jobbat en hel del och inte hunnit göra så mycket varken hemma eller tagit hand om mig själv. Jo, jag hann fixa till naglarna lite snabbt som synes ovan. Men jag klagar absolut inte då det är självvalt. Jag vet ju att semestern börjar och jag kommer att vara hemma en hel del då. Så då är det lika bra att knega på så länge man bara kan. Men Nu börjar semestern och jag kan koppla av.

Nu börjar semestern
Nu kan man njuta av allt som blommar i trädgården. Som denna vallmo

 

Det första jag gjorde när Christer åkt iväg och jobbat var att ta hundsängarna i ”killarnas sovrum” och slänga in dom i tvättmaskinen. Det finns ju lite tvätt att ta hand om som jag inte hunnit och Christer vet att jag vill tvätta, sortera och göra på mitt sätt. Ha ha! Nu är det bara att fortsätta och ta hand om hemmet lite. Även om jag tog en snabbis efter förra helgen som innehöll mycket överraskningar och festande – se mitt förra inlägg!

Nu börjar semestern

Christer jobbar två veckor till innan han har semester så jag ska passa på att fixa och dona lite här hemma. Men också börja ta hand om mina små projekt som jag planerat.

Dom senaste åren har vi mest varit hemma på Christers semester och bara tagit det lugnt. Denna sommar blir lite annorlunda.  Allt är inte bestämt än, men vi börjar nog med en lugn första vecka när Christer väl är ledig. Sen åker vi bort nån vecka. Sen har Christer fått ändra sin semester lite då dom är fler på hans jobb nu som ska samsas så han är ledig 2 och jobbar 2 veckor innan han har semester igen.

Lite basket

Vad jag ska göra dom två veckorna som Christer jobbar vet jag inte än, det är lite oklart. Men när Christer sen går på semester igen ska jag faktiskt jobba ett antal dagar. Det ska vara en basketturnering på Kistamässan den 1-9 augusti som jag ska jobba på; FIBA Youth EuroBasket – U18 för damer.

Det ska bli kul att få se lite basket igen på plats. Nathis spelade ju basket några år och jag, Christer och Michis åkte på varenda match och hejade.

Sätt fart

Nu ska jag sätta lite fart här hemma. Vädret ute är ju inte det bästa idag så det passar bra att ta en innedag med städ och tvätt. Det ska ju bli bättre väder framåt onsdag och då kan man vara ute igen. Det ska också handlas inför midsommar som peppar, peppar ser bra ut vädermässigt.

Ha en underbar dag ♥

vilket firande

Vilket firande

Publicerad den 7 juni 2026 av nettan

Jag har fått tre överraskningar denna vecka. Jag trodde jag skulle ha en lugn 60 års dag / vecka. Och vid alla tre tillfällen har jag blivit glatt överraskad och har inte anat någonting. Och vilket firande det har varit. Alla inblandade har verkligen inte försagt sig eller gjort något så att jag kunnat veta. något. Firande nummer två har varit den jobbigaste då jag är kontrollmänniska och vill kunna planera lite. Den enda ledtråden jag fick var att jag skulle iväg med Christer och sova borta.

Första överraskningen

Jag jobbade på min födelsedag – som var i tisdags – och morgonen började med lite sång från Jonas och Gertrud och en fång rosa rosor. Sen fortsatte dan som vanligt. Jag stod i garderoben och skulle sluta kl 14. Men Jonas undrade om jag kunde vara kvar en liten stund då han ville presentera mig för nästa veckas kund då jag ska jobba kvällar varenda dag då dom hyrt mässan.

Självklart sa jag och stod i service center vid utsatt tid. Helt plötsligt hör jag ”happy birthday” spelas på en mobil och ner i service center tågar Jonas, flera från kontoret, från köket, från produktionen… och där står jag högröd i ansiktet och visste inte om jag skulle skratta av glädje eller skratta hysteriskt.

vilket firande
Supergoda tårtor som köket beställt

Det bjöds på supergoda tårtor och bubbel. Jag fick med mig både rosor, blomma och bubbel från eventpersonal och bubbel, ljus och godis från kontoret.

Jonas älskar tydligen att överraska folk och jag måste säga att han gjorde det med bravur. Och det blev många skratt när jag berättade vad jag trodde att jag skulle göra.

Andra överraskningen

Christer hade tagit ledigt och vi torg det lugnt på morgonen. Det enda som jag fått veta var att jag skulle sova borta och att jag skulle ha med mig ett snyggare ombyte och badkläder. Hmmm! Spa? Troligtvis, men jag visste ju inte var och då jag inte har någon erfarenhet av spa så blev det lite nervigt.

Vi satte oss i bilen vis 12.30 ungefär och när vi kom upp på motorvägen stirrade jag bara rakt fram. Christer satt och smålog då han vet att jag blir tokig av att inte veta. Och när en avtagsväg kom trodde jag att vi skulle svänga av. Men inte då. Inte förrän i Västerås svängde vi av mot centrum och åkte ner i ett parkeringsgarage mitt i ett bostadsområde. Hade jag varit lugnare hade jag nog förstått vad vi skulle göra för när vi kom ut på gatan såg jag fortfarande inte hotellet.

vilket firande
Steam Hotel

Till slut såg jag vart vi var på väg. Och då kunde jag äntligen slappna av. Jag tror jag rökte två cigaretter efter varann.

Atmosfären på detta hotell är underbart. Nedsläckt och sen är det ljuspunkter på dom platser som behövs. Vi checkade in och åkte upp till vårt rum på sextonde våningen. Christer ville att vi skulle bo långt upp och ha utsikt över hamnen. Dessutom hade han beställt upp en flaska bubbel som stod i en ishink.

vilket firande
Riktigt goda drinkar

Innan vi åkte ner till restaurangen för att äta åkte vi längst upp – våning arton – och tog varsin drink. Dom var gin-baserade och den tillnvänster är söt och den till höger var syrlig. Middagen var gudomlig och det var skönt att vi åt ganska tidigt då vi skulle gå till spa’t vid åtta-tiden.

Efter frukosten åkte vi förbi Christers mamma. Det är lika bra att passa på när vi ändå var i Västerås och efteråt förstod jag att Christer var tvungen att fördriva tiden lite. Så att överraskning tre kunde gå i lås.

Tredje överraskningen

Vi var väl hemma runt klockan ett och när jag klev innanför dörren sköt Leon ett sånt där långt rör med guldpapper som flög överallt. Jag skrek som en galning då jag blev totalt överrumplad. Där stod hela familjen uppklädda och jag kände mig inte lika snygg. Även om jag duschat och gjort mig iordning lite grann.

Min plan som jag gett var att vi skulle äta middag tillsammans, men när jag klev in var det värsta förberedelserna. Hela altanen var ommöblerad så att många kunde sitta och äta, gräsmattan var förberedd med våra korgstolar och soffa för att kunna sitta ute i solen och mat höll på att göras. Dessutom var hela altanen upp-piffad med ballonger, kort på mig i alla åldrar och storlekar.

vilket firande
Bilder och girlanger prydde hela altanen

 

vilket firande
Roliga etiketter på bubbel flskorna

 

vilket friande
Dryck av alla de slag

 

vilket firande
Frukt, ost och småplock

 

vilket firande
Kött och kyckling för alla smaker

 

Till slut var vi 14 stycken och 5 hundar. Mat, dryck, musik och mycket prat blev det hela em och kvällen,

Så fint anordnat, planerat och genomfört. Denna dag kommer jag minnas länge !

Dagen efter

Imorse startade jag med en kaffe som vanligt. Sen var det bara att sätta igång och ta tag i allt som vi lämnat igår. Och eftersom möblerna vi brukar ha på altan stod dom flesta på gräsmattan passade jag på att tvätta av altangolvet från smuts och pollen. Jag hade ändå tänkt göra det i veckan men nu blev det ett gyllene tillfälle att göra det.

Möblerna blev tvättade från pollen och uppsatta på altanen och kylskåp för mat och dryck blev också fixade. Så när klockan var strax före tre kände jag mig nöjd då jag åkte till kistamässan. Jag jobbar en vecka framåt drygt nu varje eftermiddag / kväll då ett företag har hyrt lokalen för en mässa för företaget om jag förstår rätt. Så det var tur att jag inte var dötrött eller för den delen bakfull efter gårdagen.

Hänt och inte hänt

Hänt men inte hänt

Publicerad den 1 maj 20261 maj 2026 av nettan

Här har det varit lite öde ett tag. Men det har både hänt och inte hänt en massa saker. Först händer det ingenting och man bara längtar efter vår, sommar och värme så man kan vara ute i trädgården. Eller bara vara ute överhuvud taget.

Sen kommer mässorna igång och jag har jobbat 8 dagar i sträck. Kanske låter lite töntigt, men då jag jobbar på mässan på timme så blir det säsongsjobb. Och jag klagar absolut inte.

Arbete

Det har varit flera mindre mässor den senaste tiden, men också nån stor däremellan. Jag har både jobbat som värd och i garderoben både tidiga mornar, men också en och annan sen kväll.

På den senaste mässan fanns det en hel del fina blomuppsättningarna runt om på mässan. Vaser och krukor skulle hämtas, men blommorna skulle kastas så jag plockade ihop lite fina blommor och fixade till en blomuppsättning att ha här hemma. Se bilden längst upp.

Nästa mässa som är nästa vecka är en stor mässa. Dessutom ingår garderoben i biljetten och den är i tre dagar. Det blir en hel del garderobsbiljetter. Så det sista jag gjorde i veckan var att trycka ut biljetter. 2000 till jackor och 2000 till väskor per kassa. Och vi kommer att ha 5 st kassor. Med andra ord en massa biljetter!

Hänt och inte hänt
20.000 garderobsbiljetter utkörda inför nästa mässa

Man får passa på

Efter att ha jobbat är jag nu ledig till på tisdag – idag fredag. Och jag har turen att det var fint väder igår och kommer vara i 2 dagar till. Då gäller det att passa på att vara ute. Av med långbyxorna och tröjan och få lite sol på den bleka kroppen.

Igår blev det lite trädgårdsarbete, men också lite avkoppling.

Hänt och inte hänt
Persikoträdet som klarade vintern i sin kruka på altan har börjat blomma

Framåt

Just nu går man runt lite i en cirkel. Man jobbar och när man är hemma försöker man göra det som behövs. Men så är det ju för alla. Sen blir det semester och vi har inte planerat så mycket. Det kan vara skönt att koppla av lite också. Jag slutar att jobba innan sommaren faktiskt på min födelsedag. Och den är jag lite nervös över. Jag fyller jämt och vet att Christer har hittat på något, men jag vet inte vad. Kontrollmänniska som jag är vill jag ha koll på allt, men nu får jag släppa taget lite. Hur nu det ska gå. Ha ha !

Nu vill jag ha vår

Nu vill jag ha vår

Publicerad den 2 mars 20262 mars 2026 av nettan

I mitt förra inlägg skrev jag att jag skulle passa på att ta hand om allt man samlat på sig under åren. Jag har haft att göra varenda dag, men det syns inte. Ha ha! Men det är kanske inte så konstigt då jag gått igenom kläder och skåp som inte syns om man inte öppnar dom. Så nu är planen att få iväg grejerna också. Så idag eller imorgon blir det en tur till återvinningen med allt som just nu står det både på altan och i hallen. Och mer kommer det att bli om jag känner mig rätt.

När solen kommer fram – nu vill jag ha vår

Visst är det lite konstigt?! När solen kommer fram får man värsta energin. Man vill börja fixa på altan och i trädgården, men trädgården får man vänta lite med då det fortfarande är snö och tjäle. På bilden längst upp är dom första vårtecknen dock. Det är från framsidan under ett syrenträd där det inte varit så mycket snö.

Gardinerna som hänger på altan och som har hindrat snön att komma in vill jag bara rycka ner och slänga in i tvättmaskinen. Vissa har fått några små hål i sig och behöver lagas, men dom får hålla ett tag till. Men nu i mars så vet man ju inte hur vädret blir och det kan regna en del så dom får hänga kvar ett tag till.

 

Nu vill jag ha vår
Ser ut att bli en solig dag idag – energin är på topp

 

Denna vecka

Jag har inget planerat denna vecka utan kommer ta dagarna som dom kommer. Det dyker säkert upp något som vanligt. Men i skrivande stund som är en måndag och förmiddag så finns det inget i almanackan. Det kommer nog bli så nästa vecka också då jag inte har något jobb förrän nästa fredag.

Christer vill att jag ska baka kanelbullar. Men just nu är frysen är full av mat så den måste ju börja tömmas lite först. Tyvärr går det lite långsamt då Christer inte vill ha någon stor middag på kvällarna eftersom han äter stor lunch. Men ska gå igenom frysen lite och kolla om jag kan komma på lite ”lättare” middag för nått vill han alltid ha.

Jag hoppas att jag i nästa inlägg kan skriva lite om mina förhoppningsvis projekt som jag har i tankarna och som jag samlat lite information om. Vi får se om jag hinner påbörja något idag.

 

Vad man samlar på sig

Vad man samlar på sig

Publicerad den 23 februari 202628 april 2026 av nettan

Så har det gått ett tag sedan jag skrev igen. Det har varit lite ledigt sedan sist, men också jobb på Kistamässan. Men nu är jag ledig i tre veckor och hoppas på att snön börjar försvinna lite då det kom ner lite mer häromdagen. Jag ska också försöka ta hand om lite saker här hemma för nu. när man är två personer kvar i huset upptäcker man vad man samlar på sig saker. Så fort man öppnar ett skåp eller rum så undrar man hur länge sedan det var man använde ”dom sakerna”.

Vad man samlar på sig saker man inte använder

Idag började jag med vår klädkammare där det hänger hur mycket kläder som helst som inte används. Det är bättre att dom som behöver kläder kan använda dom än att jag har dom upphängda här hemma. Jag tror det blir 3-4 sopsäckar fulla. Det är ju helt otroligt och bara onödigt.

Bemärkelsedagar i februari casino online

Under dom senaste två dagarna har det varit två bemärkelsedagar. Leon har fyllt 18 och det har också varit alla hjärtans dag. Vi brukar väl inte fira alla hjärtans på nått speciellt sätt, men lite god mat kan man väl göra i alla fall. Och denna gång blev det anka med apelsinsås, potatis och kokta morötter. Såsen tyckte jag när jag provsmakade den var lite markant, men när man åt den med ankan och övriga saker var det så gott. Så gott till och med att jag måste göra det igen snart.

Jack and the beanstalk casino recension

 

Vad man samlar på sig
Det blev godare än vad jag minns när det gäller ankan

 

Eftersom Christer tycker om sötsaker måste man ju göra nån efterrätt också. Men att göra en stor ”tårta” eller kaka är lite onödigt så jag jag gjorde två portionstårtor istället. Köpte Frödinge kladdkaka och använde som botten, gjorde en hallonmousse och efter att den stått gömd i kylen över natten bredde jag på en blandning av philadelphiaost och smält vit choklad. Några gelehjärtan fick pryda det hela. Kanske ingen skönhet, men den var mycket god.

Jalla casino recension

Vad man samlar på sig
Christers portionstårta med en chokladros på sidan

 

Ser fram emot våren

På söndag går vi in i mars och jag vet att det kan bli bakslag när det gäller vädret, men nu är vi på rätt sida av året och vi är nog många som längtar efter våren. Den här vintern med snö och kyla har hållt i sig ett bra tag nu. Och det var länge sen det var så. Men hellre snö och kallt än slask i flera månader som det var förra året.

Under tiden snön töar bort kommer jag att fixa inomhus. Inte bara lite vanliga städandet utan gå igenom allt vi har här hemma och se vad och om vi verkligen ska ha kvar allt. Sen finns det lite renoveringsprojekt som måste göras som vi inte har tagit hand om. Det kan vara skönt att få dom gjorda också.

Med en smäll

Med en smäll

Publicerad den 9 februari 2026 av nettan

Det har varit en del jobb dom senaste två veckorna. För två veckor sedan hade vi ”Fast Food” mässa och på den är det mycket att göra. Det är väl den mässan som man jobbar mest timmar under årets mässor. Dessutom jobbade jag utomhus i fyra dagar då jag var ansvarig för containrarna vi hade på lastgården. Och första dagen var mina fötter runda undertill då jag gått så mycket. Det var inte så konstigt då jag gått nästan 41.000 steg under dagen. Sen fortsatte dom tre resterade dagarna likadant när det gällde stegen.

Det kom med en smäll

Förra veckan blev det mycket lugnare. Jag jobbade några timma när monterbyggare och utställare fixade sina montrar och på onsdagen började jag dan som ”värd” innan jag skulle gå till garderoben. Jag gick igenom hallen för att öppna dörrarna och gick igenom en korridor. Precis bakom en vägg bredvid där jag gick kom det med en smäll. Jag skrek högt i hela hallen och några utav killarna som också börjat jobba kom springande och undrade vad som hänt.

En monters vägg var inte ditsatt ordentligt av företagets monterbyggare och ramlade ner över allt dom hade i sin monter. Vi fick inte röra någonting och det blev lite samtal till ansvariga och väntande tills monterbyggaren kom och fixade till det innan mässan öppnade.

Nu lite avkoppling

Men det har inte bara varit jobb utan också lite avkoppling. Mello har ju också börjat och hittills har det varit två lördagar som jag tittat. Och jag säger som jag sagt dom senaste åren: det är inte samma mello som det varit tidigare när jag var liten. Men det har blivit en tradition att titta på det i alla fall.

 

Med en smäll
Det har blivit lite badande i kylan

 

Samtidigt som det badats och ätit gott så har jag också fixat lite hemma. Jag älskar att ha ordning runt mig och jag vet att Christer blir lite irriterad ibland när jag blir för petig. Ha ha !

Med en smäll
En riktig 70-talare: flygande Jacob med lite rödlök

 

Med en smäll
Savoykål, lök, bacon och rostas

 

Ännu mer avkoppling en vecka till

Idag är det ny vecka och jag fortsätter titta på vinter-os medans Christer är och jobbar. Jag är ledig denna vecka då mässan som är denna vecka bara är en 1-dagars och dom behöver ingen personal. Så jag kan hitta på vad jag vill då jag gjort det mesta. Ja, hade det varit varmare ute och man kunde vara ute och fixa i trädgården hade jag att göra. Men vi vaknade till -14 grader och just nu är det sol och -6.

På fredag fyller Leon 18 år – herregud ! Och på lördag är det alla hjärtans dag. Inget som vi brukar fira så där, men nu när jag är hemma kan man ju hitta på nått kul.

Härligaste dan på länge

Härligaste dan på länge

Publicerad den 24 januari 2026 av nettan

.Låter kanske lite konstigt med härligaste dan på länge då jag har varit ledig ett tag och kunna bestämma själv vad jag ska göra. Men idag har jag bara haft ett så härligt lugn. Lördag, inget bestämt, gör vad du vill – eller låt bli – och bara gjort det jag kännt för. Och det är just precis det jag gjort.

Men först lite uppdatering om veckan

I måndags var jag ledig och gjorde inget speciellt. Förberedde inför den första mässan för i år 0ch kollade kläder och fixade lunch.

Sen på tisdagen var det den första dagen som sagt för årets första mässa och jag gick upp tidigt – och gjorde det också onsdag och torsdag – och var riktigt peppad då jag var värd och inte stod på lastgården som nu ska bemannas av vårt godsföretag. Jag skrev om det i slutet av mitt senaste inlägg. Men det funkade bra med två killar på lastgården och jag gick ut och gav lite tips hur vi brukade göra. Och det var uppskattat då när jag sa till när jag gick vid två-tiden fick ett stort tack för alla tips.

På onsdag och torsdag var mässan igång och det kom jättemycket folk på onsdagen som gjorde att jag fick stanna och hjälpa till till klockan sex istället för två. Så det var fullt ös i två dagar då jag gick mellan två garderober, var lite rastavlösare och hjälpte till med det som behövdes.

 

Härligaste dan på länge
En tom mässa innan öppning

 

Spontanmiddag

Igår fredag fixade vi en lite spontanmiddag med en supergod drink med gin, limejuice, granatäppel-sockerlag och grapefrukt tonic, löjromstoast. Med middag med rostas på skivad potatisbädd och gochujangsmör. Och med kärleksmums till efterrätt till kaffet.

Så kom jag då till min ”härligaste dan på länge”

Då det blev lite sent igår så blev det till att sova lite längre. Och det var riktigt skönt eftersom vi inte hade några måsten idag. Efter den vanliga rutinen med att släppa ut hundarna i trädgården, fixa mat – till hundarna. Och ta den första koppen cafe macchiato så tog jag det lite lugnt framför tv och mobil.

En tur till affären blev det då vi snart hade slut på smörgåssmör. Men passade också på att köpa lite annat då jag imorgon behöver stå i köket och göra lunch och middagar till nästa vecka. För då det är många timmar på mässan när det är ”Fast Food”.

Christer som fortfarande är förkyld både hostar och snyter sig så jag lät honom lata sig. Medan jag tog tag i köket efter igår, har tvättat, bytt ut värmeljus överallt, fixat min ”gurkgardin” och småpysslat hela dagen med sånt som jag har haft lust att göra.

Där har vi mysiga härliga dag. Låter kanske jätteknäppt, men jag har faktiskt hållt på hela dan med massa smått och inte latat mig på hela dan.

Ska vi få bada?

Jag ska nu ut i köket och fixa lite sen middag och sen är / var planen att vi skulle slinka ner i bubbelpoolen. Bada, ta en drink och titta på nån film. Men vi får se om det blir av då vi inte vet om temperaturen hinner upp till 39 grader. Det ser lite mörkt ut. Annars får vi ta det imorgon.

Ärliga igen !

Ärliga igen !

Publicerad den 8 januari 202616 januari 2026 av nettan

För er som känt mig länge och kanske till och med läst min blogg sen många år tillbaka vet att jag började blogga när min äldsta dotter Michis började blogga för skojs skull. Sen har jag inte kunnat sluta. Och nu har jag gjort det… ja, hur länge sen är det egentligen?!  Säkert trettio år eller mer. Herregud ! Är det jag som börjar bli gammal eller?! Självklart, men åldern är bara en siffra ! Man blir inte äldre än vad man gör sig.

Ärliga igen !

När jag började blogga så kunde man skriva precis vad man ville utan att bli påhoppad eller anmäld på något sätt. Men sen blev  det totalt annorlunda. När allt blev ”känsligt” och alla tog åt sig var man tvungen att göra sina inlägg ”privata” och bara vissa inbjudna personer kunde läsa dom. Men nu verkar alla kunna skriva vad som helst på sina bloggar och insändningar igen.

Jag kommer aldrig att namnge personer som jag tycker illa om i mina inlägg för det tycker jag är vidrigt. Man kan prata personligen med den personen istället för att lägga ut en vidrig text om någon. Men det är vad jag tycker.

Nytt år = nya planer

Hur många gånger säger inte folk efter nyår: nu ska jag…. / nu börjar minn nya liv…. / jag ska aldrig…. och så vidare. Och det har jag också gjort. Säkert i många år. Och likadant i år. Det är inget fel att man vill förändra vissa saker och sen hoppas att man fullföljer dom. Sen om det blir så är väl upp till var och en. Men alla måste har valet och förhoppningsvis fullföljer många sina val också.

Jag har några saker som jag skulle vilja göra i år – och som jag självklart hoppas kommer att ske. Men jag kommer att försöka göra allt jag kan för att också nå dit. Annars är det värdelöst.

Min lista är ganska lång i år som jag skulle både vilja vara klara nu, saker som jag vill påbörja och vissa saker som man får ta efter hand. Jag tänker inte lägga ut allt, men det kommer nog komma en hel del av dom sakerna här på bloggen.

En sak – som kanske många tror är en liten sak är att vara ärlig här på bloggen. Ni vet inte. hur många gånger som jag skrivit inlägg och sen får radera för att jag inte velat vara för ”ärlig”, men nu kommer det att bli så framåt.

Jag startar denna nya uppdaterade blogg med nya saker, nya inlägg och så hoppas jag också att du som läst hela detta inlägg kanske skriver bara ”hej” som ett ”svar” på detta inlägg. Du kan vara anonym. Det gör mig ingenting, men då ser jag i alla fall att det är nån ”här” igen.

Kram på dig som kommit ända hit !

Julen är över

Julen är över

Publicerad den 29 december 202516 januari 2026 av nettan

Efter att ha varit borta över julen och nu varit hemma några dagar har man kommit in i lite vanliga rutiner igen. Även om denna vecka och början på nästa är blandad med lite röda dagar. Christer har varit ledig under julen och började att jobba idag. Sen jobbar han som många andra imorgon tisdag, är ledig onsdag och torsdag, jobbar fredag och har sen en ledig helg. Nästa vecka blir det jobb måndag och ledig tisdag. Sen blir det vanliga veckor framåt.

Själv är jag fortsatt ledig då det inte är några mässor förrän i slutet av januari, men innan dess blir det två dagar på Scandic på Infra City.

Som sagt – julen är över

Vi har haft några härliga dagar tillsammans med Michis, Daniel och Leon och alla hundar. Det har gått jättebra med altihopa – mat, hundar och att dela ett hus tillsammans.

På julaftonsmorgonen startade vi med en mimosa med färskpressad juice till frukosten. Det är något som jag velat ha länge så då blev den extra god. Men den uppskattades också av dom andra. Sen fortsatte dagen som hos dom flesta; förberedelser inför all julmat som ska plockas fram och sen ätas. Vi startar alltid med glögg när Kalle Anka börjar klockan tre. Men man ser aldrig klart hela programet då maten börjar förberedas.

Julen är över
Christer satte på en brasa och tyckte det var kul att få pyssla med det över julen

 

Julen är över
Julmat framdukad

 

Jag tycker inte man gör annat än att äta under julen. Så att ta en promenad eller två med hundarna var inte fel. Och som tur var sa inte vågen att jag gått upp när jag kom hem. Ha ha !

Snart nyår

Då veckan är lite blandad med jobb och ledighet så kommer Christer och jag vara hemma på nyår. Vi ska inte göra någonting speciellt utan bara vara hemma och ta det lugnt med lite god mat. Kanske spela bingolotto då vi gjorde det dan före julafton och vann två nya lotter.

På alla sociala medier har jag sett hur mycket fina kort från allas julafton varit och det kommer att vara likadant under nyår. Men det är kul att se vad alla gjort. Så julen är över och snart är också detta år till ända. Jag har inga nyårslöften, men kanske planer för annat. Men det blir lite längre fram.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • …
  • 27
  • Next

betong
© 2026 nettiz.se | Drivs med Minimalistisk blogg WordPress-tema