nettiz.se
Meny
  • Hem
  • Betong
  • Blogg
  • Lera
  • Om mig & kontakt
  • Matrecept
  • Bakrecept
Meny

Etikett: mars

Ny vecka och hesa Fredrik

Publicerad den 7 mars 2022 av nettan

Det är det som är negativt och bo bredvid skolan

Måndag och ny vecka. Fortfarande kallt på nätterna och plusgrader på dan. Just nu 8 hemma hos oss, men det går väldigt långsamt med att snön ska försvinna på tomten. Men det beror på att det fortfarande är kallt på nätterna. Även om vi har sol på vår tomt hela dan. Snön är så hård och packad så det känns som om det kommer att ta ett tag det här. Men nu är det ny vecka och hesa Fredrik har tjutit.

Ny vecka och hesa Fredrik

Som vanligt så sätter jag in veckans pepp från min almanacka. Det är nu vecka 10 och denna vecka lyder den :

ny vecka och hesa Fredrik

Jag brukar sätta in länkar till föregående veckors pepp om ni vill se och denna vecka är det sista gången jag gör det. Det börjar ju bli så många veckor nu och det kommer bli fler. Så vill ni se dom andra veckornas pepp så kan ni i fortsättningen klicka på ”Kategorier” på höger sida under mina bilder och klicka på ”Pepp varje vecka” i rull-listan.

Så för sista gången : här kommer varje veckas pepp för dom föregående veckorna : vecka 1, vecka 2, vecka 3, vecka 4, vecka 5, vecka 6 vecka 7, vecka 8 och vecka 9. Jag har ändå inte fått några reaktioner eller kommentarer om dessa pepp, men jag tycker att dom är roliga att läsa och nästan alla har stämt in på mig.

Hesa fredrik

Hesa Fredrik ljuder ju from nu varje kvartal och i dag har det pratats väldigt mycket om den pga kriget i Ukraina. Så inte folk här hemma i sverige tror att det är något som händer här och som en påminnelse. Eftersom den låter klockan tre så ser jag till att hundarna är inne. Vi bor ju bredvid skolan så vi hör den väldigt väl och Robbi är inget fan av den utan brukar både skälla och yla om han är ute. Men även om vi har nya fönster som gör att mycket av ljuden stängs ute så hörs hesa Fredrik. Och han skällde självklart och gjorde Lillan upprörd som hoppade upp i Christers knä och pratade för fullt.

Crazy woman

Publicerad den 5 mars 2022 av nettan

Jag är som jag är

Lördag och solen skiner för fullt. Jag har suttit på altanen och njutit lite och kommer att gå ut om en stund och fortsätta. Det gäller att ta till vara på solstrålarna. Och innan jag gick ut såg jag i brevlådan att jag hade fått ett paket instucket under natten. Crazy Woman som jag är !

Men vi börjar med gårdagen : Christer var och tog bort sina grafer efter titthålsoperationen. Han fick lite tejp över ”hålen” då dom är lite röda och så han inte kliar för mycket. Men det ser jättebra ut och nu kan han röra sig bättre då han inte känner dom där dra i skinnet. Så det är på rätt väg !

På eftermiddagen åkte jag till Vällingby för min vanliga fixa-till-och-ny-färg på mina naglar. Och eftersom det varit fint väder dom senaste dagarna, krokusen har börjat titta upp ur rabatten ville jag ha nått ljust och vårigt. Och det blev det !

crazy woman

Lite rosa glitter fyllt på två utav naglarna och lite fade på tre – inte hela nageln.

Crazy woman

Och så kommer vi till det där paketet som levererades i natt ! När jag började med dom här pärltavlorna beställde jag också en som legat i en låda väldigt länge. Och det är den jag gör nu. Om den kommer upp i ram vet jag inte så det får jag se när den är klar. jag har några tavlor som jag ska rama in och som i alla fall ska upp och den senaste ska jag ge till barnbarnen då den är på deras fötter på en strand. En liten rolig grej.

Men så satt jag för ett tag sedan och tittade runt på Happy Diamond Painting och såg en mops som sitter på toaletten och läser en tidning. Och den var jag bara tvungen att beställa – cryzy Woman som jag är !

crazy woman

Och när jag ändå höll på så beställde jag en tavla där det är två vinglas med vitt och rött vin som möts. Svårt att förklara, men jag kommer visa den när den är klar.

Lördag

Så vad ska ni göra så här på en lördag ?! Själv har jag fixat lite här hemma, jag ska gå en promenad med Under så han får lite egentid och får gå lite längre och fortare än när småttingarna är med och sen blir det ett glas bubbel i solen. Så det är väl lika bra att sätta fart på dan !

betong
© 2026 nettiz.se | Drivs med Minimalistisk blogg WordPress-tema