nettiz.se
Meny
  • Hem
  • Betong
  • Blogg
  • Lera
  • Om mig & kontakt
  • Matrecept
  • Bakrecept
Meny

Kategori: Vardagsliv

Julkänsla

Julkänsla

Publicerad den 17 december 202516 januari 2026 av nettan

I år har jag verkligen ingen julkänsla. Jag vet inte varför men jag antar att vädret spelar en stor roll. När vi fick lite kyla och snö i november så trodde jag att nu är det bara att gilla läget. Nu har vintern kommit. Men så blev det ju inte. Efter nån vecka så blev det varmare och varmare och snön försvann även om det inte var mycket som kom.

Sen kom regnet som höll i sig hur länge som helst. Känns det som i alla fall. Och peppar peppar hoppas jag att vi nu slipper regnet framöver och att önska sig en lite vit jul känns som om den inte kommer att infalla sig.

Man får göra så gott man kan när det gäller årets julkänsla

Efter att Enar somnat in för 7 år sen och mamma för 4 har vi anordnat jul precis som vanligt. Jag har tagit över att lägga in sill till familjens glädje och vissa saker som vi brukade göra både till julbordet och övrigt finns kvar. Men också bliviti lite ändrade. Men det är ju så det blir. Man gör så gott man kan.

Den årliga julmiddagen

Varje år bjuder Christers företag på julmiddag med respektive. Och i år var vi på ”Tre Valv” i Gamla Stan. Det var evigheter sen jag var inne i stan och speciellt i Gamla Stan. När jag var liten åkte mamma alltid in med mig till Gamla Stan på adventsdagarna. Någonting som skulle vara mysigt att göra, men minnet jag har när vi var där var ju att det var kallt och snö. Och man fick en varm våffla när man frös.

Julkänsla
En mycket söt drink men också syrlig.

Dan före dan, före dan….

Idag är det exakt en vecka kvar till julafton och jag har börjat lite smått med julförberedelserna. Och det som jag börjat med är lite godis för jag vill jag vill inte börja för tidigt med ”maten”. Köttbullar ska jag sätta fart med också, men sillen och jansson får allt vänta.

Julkänsla
Lite julkänsla när det gäller naglarna

Vad händer 2026?

Jag är julledig just nu till första mässan startar i slutet av januari på Kistamässan. Och innan dess ska jag jobba två dar på scandic. Sen vad som händer nästa år när det gäller jobb så får vi se. Det beror på många timmar man får. Jag jobbar på ett bemanningsföretag och jag vet att det är förändringar som man ska försöka få igång så. fort som möjligt. Vad det innebär vet jag inte i dagsläget. Men det är inget som jag tänker på just nu.

Vad som händer sen under nästa år får vi se när det gäller mig, min familj och övrigt. Det är för tidigt att säga. Men det finns lite planer. Planer att se fram emot. Och det har jag inte haft på länge så då blir det extra kul. Planer för både året och några år framåt.

Lite julkänsla

Lite julkänsla

Publicerad den 30 november 202516 januari 2026 av nettan

Dom senaste månaderna har jag jobbat en hel del. Det för att jag vet att det är inga jobb i december och januari att prata om så det är lika bra att passa på. Och på måndag blir det december och det blir ett antal veckor fram utan jubb. Så nu ska jag försöka få in lite julkänsla i huset. För huset är något som har fått ligga lite åt sidan.

Var börjar man för att få in lite julkänsla i huset?

När man väl vill sätta fart med lite julkänsla vill man göra allt på en gång. Men jag började med ljusstakarna så man får in lite ljus i rummen igen. Ljus på bord och fönster har vi tänt ett tag nu, men smålamporna som stått i fönstrena byttes ut.

Lite julkänsla
Mammas 11 armade stake som varit röd tidigare och som jag målat om var den första som kom upp.

 

Jag vill ha en stilren och inte så mycket färg i år i huset och då passar mammas gamla ljusstake i matrummet. Jag har till och med köpt en vit julblomma. Och när man väl börjat kan man inte sluta. Jag gick fram och tillbaka mellan förråd och huset och valde vad som skulle hängas upp var.

 

Lite julkänsla
Det fick bli en ny stjärna från Rusta

 

En ny stjärna

Förra året köpte jag några billiga stjärnor som jag försökte få ihop. Men efter att ha kämpat ett tag så blev jag helt tokig och kastade skiten – rent ut sagt – i golvet. Christer bara tittade på mig och garvade och sa ”vill du att vi åker ut en sväng”. Japp! Och så fick det bli.

Vi brukar aldrig åka ut och handla en lördag då det är så mycket folk ute, och gör vi det så brukar vi vara i affären när det öppnar. Men vi struntade i det den här gången och åkte till Jula i Barkarby. Det fanns inga stora stjärnor som jag ville ha, men Christer hittade en jacka istället. Dollarstore som ligger brevid hade inga heller och för att slippa flytta på bilen så tog vi en promenad till Rusta där jag hittade en stjärna som vi bägge blev nöjda över. Den var lite bökig att få ihop utan att gå sönder, men det gick till slut.

Det blev lite ljus uppsatta på altanen också och på kvällen blev det lite god mat och film.

Planera lite framåt

Nu när jag är ledig ett tag så kan jag både ta hand om mig själv, hundarna och huset på ett annat sätt. Och när jag får sådana här tillfällen att göra det vill jag göra allt på en gång. Men en sak i taget nu. Och kanske göra dom där sakerna som jag tycker är kul.

Man får passa på

Man får passa på

Publicerad den 15 november 202528 april 2026 av nettan

När man jobbar på ett bemanningsföretag som bemannar Kistamässan får man passa på att j0bba när man får timmar. Det kommer ju snart en tid när det inte är några mässor under december och januari och då får man göra vad man vill. Och så har det varit nu ett tag. Casino recension och betyg

Mässorna har avlöst varandra nu ett tag och jag är glad att jag har en man som kan åka förbi hemma och låta hundarna komma ut på dagarna. Sen finns det ju dagar som jag har börjat på eftermiddagarna så att det inte har behövts.

Man får passa på

Ekorrhjulet har spunnit på nu ett tag 0ch det ska faktiskt bli skönt att få vara hemma lite sen. Allt som jag planerat och tänkt göra har jag fått lägga åt sidan ett tag nu. Men så är det väl för många. Man vill göra så mycket, men tiden räcker inte till.

To do lista utländska casinon online recensioner

Något som jag har börjat med är att göra en to do lista och prioritera. Jag är ju som sagt en kontrollmänniska och älskar att ha koll. Men också att skriva ner saker. Jag börjar skriva på papper som sen kan bli både anteckningar eller listor i almanackan. Det låter som om jag har massor av dessa, men det har jag inte.

Snart är det söndag och jag har jobbat idag på en helt ny mässa som vi inte haft förut. Imorgon blir det lite vila, fixa lite hemma men också ett varmt bad i bubbelpoolen med lite bubbel och nått att titta på.

Nästa vecka Twin spin casino recension

Veckan som kommer innehåller både två mässor på Kistamässan, men också två dagar med servering på Scandic på Infra City. Det ska bli riktigt kul.

Ett inlägg som visar att ”jag lever” och jobbar för fulla muggar. Samtidigt som jag  ”jobbar” på sidan med bloggar, samarbeten och privata planer. Det händer med andra ord en hel del nu! Många saker är självklart självvalda och som jag tycker år roliga. Så det är lika bra att passa på när det går.

Höstplanering

Höstplanering

Publicerad den 7 september 202519 januari 2026 av nettan

Nu är skolan slut

Jag har nu under tio veckor pluggat redovisning på distans. Inte för att fortsätta plugga eller söka jobb inom ekonomi. Utan för att lära mig mer om redovisning då jag har min enskild firma. Jag har lärt mig en hel del, mer än vad jag faktiskt trott. Men nu är det dax för lite höstplanering framåt tycker jag. Skolorna har börjat, folk har börjat jobba efter sina semestrar och snart sätter mässorna igång igen.

Höstplanering

Men innan mässorna börjar ska jag faktiskt ta mig an en liten ny utmaning. För några år sedan hade vi en underbar människa på Kistamässan som tog hand om oss som var inhyrda. Camilla slutade tyvärr och vi har hörts av lite sporadiskt. Så för ett tag sedan pratade jag med henne och hon har en arbetskollega som behöver personal nästa helg.

I torsdags var Elisabeth och jag och träffade denna tjej så nu ska vi få se en mässa från ett annat håll istället. Vad det innebär kommer jag att återkomma och berätta om. Det ska bli jättekul att testa någonting annat samtidigt som det är lite nervöst, men om det inte är det så blir det ju inte kul. Äta god lunch i Uppsala hos restaurang Remo tunabackar

Lite god mat

Igår lördag skulle vi hjälpa en familjemedlem med lite möbler. Så efter att ha hämtat möbler, fått in dom så avslutade vi kvällen med lite god mat. Jag tog fram en smördegsrulle jag hade i frysen och tryckte ner små fyrkanter av degen i en minimuffinsform. Sen skar jag bitar av brieost och tryckte ner innan jag satte in dom i ugen tills dom fick lite färg. Lite fikonmarmelad och hackade valnötter fick det bli ovanpå. Jättesmarrigt och dom gick åt väldigt fort.  Vi kom till och med på andra fyllningar man kan ha i dom när vi satt där.

Höstplanering
Planka

Hur ofta äter man planka? Vi gör det inte ofta kan jag säga. Så kul att få göra något annat än bara kanske en köttbit och kokt potatis. Om vi pratar om kött alltså. Det finns ju massor att göra, men då jag ändå hade kött så fick det bli så. Vi avslutade med en kolapaj som jag hade gjort. Den glömde jag ta kort på men smakade en bit och det var verkligen en sockerbomb kan jag tala om.

Helgen är nu slut då det är söndag. Christer har varit i Västerås till sin mamma och är snart hemma. Imorgon börjar en ny vecka och vad den kommer att innehålla får vi se. Jag har lite småsaker planerade.

 

Tillbaka till rutiner

Tillbaka till rutiner

Publicerad den 13 augusti 202519 januari 2026 av nettan

Sommaren är inte slut än

Även om jag varit ledig sedan mitten av juni har nu Christer haft sina fyra veckor semester. Och det är då det verkligen varit semester. Inga tider att passa, inga tidiga mornar och ta dan som den kommit kan man säga. Men nu är vi tillbaka till rutiner då Christer börjat jobba igen.  Så nu är det tidiga mornar igen och jag och hundarna är hemma själva på dagarna.

Tillbaka till rutiner

Enligt kalender så är det inte någon mässa förrän i slutet av september, men överraskande så ska jag jobba nästa vecka. Det har kommit in en mässa / evenemang som inte finns i kalendern så det är kul. Så jag började i helgen att skriva en ”att-göra-lista” på saker jag ska göra innan dess.

 

Tillbaka till rutiner
Det har blivit lite ommöblering på altanen

 

Denna ommöblering har jag funderat på ett tag, men nu har jag fått både en ”myshörna”, en mathörna och en badhörna på altanen. Så nöjd !

Man kan inte bara göra nytta

Även om vi inte har så stor trädgård finns det alltid något att göra. Jag är nog lite ansvarig när det gäller pyssel och fix där och Christer brukar säga: det är din hobby så du får göra vad du vill. Tack ! Det som jag inte gör i trädgården är faktiskt att klippa gräset. Vi har en elektrisk gräsklippare och även om gräsmattan inte är stor så hatar jag verkligen den där sladden som man måste hålla koll på. Och något ska väl mannen vara ansvarig för?! Ha ha !

Idag är det onsdag och både måndag och tisdag var det fint väder och då måste man ju passa på att njuta av vädret också. Så att-göra-listan tittar jag på när jag tar en paus från solen eller på kvällen. Idag vaknade vi av ett litet sommarregn som nu har slutat. Det ska snart klarna upp och bli fint igen så det blir till att tillbringa dagen ute igen när det sker.

 

Tillbaka till rutiner
Första året som jag kunnat plocka blåbär i trädgården

 

Ta fram långbyxor och fixa matlådor

Idag blir det till att kolla ”arbetskläderna”. Är dom tvättade och rena? Men också fortsätta att fixa lite matlådor. Jag ska jobba sju dagar i streck och när jag slutar på dagarna så har jag ingen lust att ställa mig att laga mat på kvällarna. Och jag har nu fått ihop sex stycken så det är skönt. Och det är ju några dagar kvar så jag kommer att få till fler. Det är bra att ha några stycken som ligger i frysen och bara ta fram.

Så för att sammanfatta sommaren – som inte är slut än – så har jag haft en skön och mycket avkopplande sommar. Jag har lagt jobbiga ting åt sidan och då blev också bloggen åtsidosatt. Nu blir det andra bullar. Jag har några saker som jag ska få hjälp med att få in här på min sida. Och när det kommer så lär ni märka det.

 

vad händer?

Vad händer?

Publicerad den 15 juli 202519 januari 2026 av nettan

Det beror lite på vädret

Ja, vad händer egentligen nu för tiden? Jag har ju sommarlov kan man säga och Christer gick på semester i fredags. Men just nu är det ganska lugnt. Det har ju berott lite på vädret vad man ska göra. Men ute i trädgården eller under taket på altan har skett varje dag. Jag kan ju inte säga att jag har varit så produktiv än så länge.

Redovisning på distans

Det som jag har varit produktiv med är att jag går några veckor nu under sommaren på en kurs när det gäller redovisning. Jag går den på distans så jag behöver inte åka någonstans utan sitter hemma och läser och pluggar. Och det måste ju ske varje dag då det är uppgifter som ska göras varje dag.

Vissa dagar går det som en dans, men vissa dagar kliar man sig extra i huvudet kan jag säga. Det är en hel del att lära sig. Men jag lär mig något nytt hela tiden och lär mig med det också hur jag själv ska göra när det gäller allt och min sk enskilda firma som jag ska försöka utveckla lite mer.

 

Vad händer?
Jag har skrivit ut faktaboken då jag tycker det är lättare att läsa

 

Vad händer?

När det är fint väder passar man på att vara ute i trädgården och få lite sol på kroppen. Jag känner mig betydligt fräschare med lite färg på kroppen.

Det som finns i växthuset behöver ju pysslas om och när det är fint väder är det kul att se när det växer och frodas där inne. Jag har ett antal olika tomatsorter som både blommar och börjar mogna. Samtidigt som jag har paprikor, physalis, gurka och ett gäng örter.

Christer har som sagt semester nu och vi håller på och ansa vår hagtorns-häck. Vi gjorde inte det förra året så nu var behovet verkligen behövligt. Den är jättefin när den är grön och tät och när den ska klippas behövs både handskar och försiktighet. Taggarna som sitter på grenarna är superspetsiga och det gör skitont att få dom i sig någonstans när man klipper.

 

vad händer?
Ansning av hagtornshäck är inte kul

 

Så nu emellan häck-klippning och pluggande är det nog dax att vara lite kreativ på annat sätt. Men det kommer jag tillbaka till. Jag avslutar med en bild på Della som vi är hundvakt åt denna vecka !

 

vad händer?
Della – Golden/pudel

 

Var börjar man?

Var börjar man?

Publicerad den 23 juni 202519 januari 2026 av nettan

Det är dax att börja nu känner jag

Som jag skrivit tidigare så har jag nu sommarlov. Och när man har sommarlov så ska man kanske koppla av så mycket man man. Men det gör man väl bäst när det är fint väder. Man kan ju inte bara sitta still i solen utan göra lite nytta också. Men var börjar man? Jag älskar ju att göra små att-göra-listor till mig själv då jag gör en sak så kommer jag på en ny sak. Som Christer säger: du e knäpp, ta en ledig dag när du kan. Du behöver inte göra altt på en gång.

Lite studier är på listan

Även om jag började min så kallade ledighet förra veckan så blev det inte ledighet hela veckan. Jag hjälpte Nathis att handla lite mat, fixade lite med mat till oss till midsommar då vi hade gäster. Men jag passade också på att vara i solen när den var framme.

Denna vecka ska jag sätta mig ner och planera min ledighet lite. Men det får bli imorgon för idag har jag haft en städdag och tagit hand om golv och rensat kylskåpet efter midsommar.

Det finns en sak som är lite pirrigt och det är att nästa vecka börjar min ”redovisnings-kurs” som jag ska ta på distans. Plugga är ju något som man inte har gjort på evigheter. Så nu har jag gått igenom hela min ”elev-sida” för att se vart allt finns. Man vill ju sätta fart, men man kan inte se någonting om lektioner och uppgifter förrän den 30:e.

Vad ska ni själva göra i sommar?

Vi har inte bestämt eller bokat någonting. Även om vädret kanske inte kommer att vara supervarmt hela tiden tycker vi om att vara hemma på sommaren. Vi bestämmer ingenting utan tar dan som den kommer och hittar på lite saker att göra. Jag har ju mitt växthus och trädgård och det är skönt att bara finnas till och ta en dag i sänder.

 

Var börjar man?
Luktpion

 

Då det inte har hänt så mycket sen sist och jag inte tagit så mycket kort så har jag inte så mycket mer roligt att berätta. Men jag hoppas det blir mer ändring på det framåt nu.

Ha en bäst sommar och titta gärna in snart igen !

sommarlov

Sommarlov

Publicerad den 3 juni 202519 januari 2026 av nettan

Näst sista

Så har det varit den näst sista mässan på Kistamässan. Den allra sista är så liten så den kommer att gå av stapeln ganska fort. Så jag kan säga att jag har sommarlov nu. Och än så länge har jag inte fått ordning på vad det är för dag. Till nittio procent så har mässorna varit på onsdagar och torsdagar, men den sista var nu i helgen.

 

sommarlov
Elisabeth och jag passade på att ta kort innan besökarna

 

Mässan som var i helgen var Comic Con. Det är inte min värld men jätterolig att jobba på. Det är mycket folk, mycket att titta på och speciellt på alla dräkter som alla går omkring i.

 

sommarlov
Det fanns en hel del dräkter som många var utklädda i

 

Det har varit många steg under mässan och det har blivit över 30.000 både lördag och söndag. Och det kändes i fötterna när man satte sig ner i soffan på söndagskvällen.

Födelsedag

Christer fyllde år i mitten av maj men vi brukar inte köpa några presenter till varann om vi inte hittar något speciellt. I helgen när jag jobbade kom Christer till mässan på lördagen och stod och tittade på armband som var handgjorda. Så i söndags när jag jobbade gick jag och köpte ett utav dom han tittade på.

Igår fyllde jag år och jag gjorde då en liten minitårta till oss då vi inte åt någon när Christer fyllde år. En enkel med god tårta med jordgubbar, körsbär och vaniljkräm.

 

sommarlov
Liten men naggande god

 

Nu ska jag ta tag i mitt sommarlov

Andra dagen på min ledighet och jag har nu landat lite. Igår blev det lite rensning i kylskåpet, tvätt men också lite vila. Nu kan jag börja förbereda för en sommar. Men sommaren kommer också innehålla betongskapning och plugg. Jag har kommit in på en redovisningskurs som börjar den 30 juni. Man har ju inte suttit i skolbänken på över 30 år. Ja, jag ska inte sitta vid skolbänken nu då kursen är på distans. Men det blir lite kul. Nu är det dax att ta tag i dagen.

Testa för att se resultat

Testa för att se resultat

Publicerad den 13 februari 202516 januari 2026 av nettan

Nu var det dax

Ni som har följt mig och som också känner mig privat vet att jag för många år sedan gick en utbildning som nagelteknolog. Jag trodde att jag kunde ha en nagelsalong hemma och ha det som en extra inkomst, men jag upptäckte att jag är för pedant för det och kan sitta och fila och korrigera för länge. Och det är inga kunder som vill sitta hur länge som helst bara för att jag inte är nöjd. Men man måste testa för att se reultat. Och det gjorde jag.

Sen fann jag min salong i Vällingby där jag har gått i många år och gjort mina naglar. För det första för att slippa göra dom själv, för det andra för att det tar längre tid att göra dom på sig själv och för det tredje för att jag tror att jag har dålig fantasi för design. För när jag gick min utbildning var det inte så många som visade på till exempel facebook hur man gör utan bara stillbilder. Idag har jag sparat ner hur mycket små filmsnuttar som helst som jag vill prova.

Testa för att se resultat

I mitt förra inlägg provade jag att använda spider gel. Gjorde en enkel design då för att lära mig hur själva gelen beter sig, men har lite planer på andra sätt också som jag ska prova. Och nu har jag provat en annan gele; blooming gel. Och även denna gång bara testat för att se hur den reagerar när man använder den.

Denna gång blev det inte som jag ville, men vad gör det?! Jag kan ju göra om dom när jag vill. Jag var lite feg denna gång när jag använde gelen och färg. Nästa gång blir det mer mer, olika färg och dra med en smal pensel så det ser mer melerat ut.

Tagit igen mig lite

Efter att ha varit ledig ett tag innan jul så har jag jobbat en del utomhus på Kistamässan. Det gjorde att jag drog på mig en förkylning. Så denna vecka har det varit ganska skönt att vara hemma och ta hand om allt hemma som jag inte hunnit.  Men man måste också ha lite trevligt samtidigt. Så jag bjöd hem en fd arbetskollega från Karamellkungen så hon fick lär sig att gjuta i betong. När vi skulle gjuta så fixade hon lunch åt oss i form av sushi och vi gjöt några formar som jag sen utökade till fler.

Testa för att se resultat
Fixade lite lätt lunch till mig och Ann.

När Ann kom tillbaka till mig i veckan så fixade jag lite lätt lunch till oss innan vi skulle ”förlösa” formarna som vi och jag fyllt med finbetong.

Testa för att se resultat
Dessa former förlöste Ann och jag tillsammans

Kronprinsessan Victoria: Prinsessan Madeleine: Prins Carl Philip och prinsessan Sofia: 

Ann fick med sig alla ovan former som vi förlöste tillsammans. Jag kan ju alltid gjuta fler och det tänker jag också göra. Jag har lite planer för det och hoppas att det ger nått.

Dom två formerna som Ann förälskade sig i var dom höga ”damerna” som syns längst bak på bilden. Dom ska hon måla så ska bli kul att se hur resultatet blir.

Jag ska åka och köpa två påsar med finbetong och sätta fart att gjuta lite. Dom väger ju en del så blir till att ta en vagn.

Helg

Torsdag idag och Christer har inte ätit pannkakor till lunch som han brukar så nu är det dax att gå ut och steka ett gäng. Imorgon är det fredag och jag jobbar 5 timmar på Kistmässan då det är inflytt inför en liten mässa: Köpa hus utomlands. Sen blir det lite jobb på lördag och sen iväg på middag och fira Leon som fyller 17 idag och mello och även lite jobb på söndag.

En hektisk vecka

En hektisk vecka

Publicerad den 1 februari 202528 april 2025 av nettan

Full fart hela veckan

Jag visste ju att det skulle bli en hektisk vecka, men man glömmer så snabbt. Det har varit en stor mässa på Kistamässan som jag har jobbat på. Som både är kul att jobba på och även gå omkring på. Men denna gång kund jag inte ta en massa kort som jag brukar för det var fullt ös hela tiden.

En hektisk vecka

FFCR är Sveriges största restaurang och café mässa som har varit under två dagar. Jag har jobbat i fem dagar då veckan började med två dagars inflytt. Och när vi kallar det inflytt är det när alla montrar ska byggas och piffas inför själva mässan. På måndagen kom all inredning som alla montrar skulle ha. Och då menar jag inte små saker utan ugnar, spisar, kylskåp som kom med stora långtadare.

Sen blev det mer lull

På tisdagen kom utställarna som skulle fixa till sina montrar med produkter och annat lull som skulle upp. Vi hade dessutom elva stycken containrar på lastgården där frysta och kylda produkter skulle vara för påfyllning. Det gjorde ju att vi inte kunde använda vår lastgård som vi ville med avlastning.

Onsdag och torsdag stod jag i garderoben och hängde in kläder, väskor och varor som alla fått och köpt. Och det fanns en del som ville gå på mässan och bara fylla på väskor. Men dom stoppade vi. Vi hade full rulle så jag var aldrig inne i hallen och tog kort. Och på torsdagskvällen var det dax för utflytt och alla ville självklart hem så fort som möjligt.

Jag jobbade också igår när det var fredag. Då kom alla långtradare tillbaka och skulle hämta all inredning och det var full rulle från sju när jag började till att jag slutade klockan fyra. Jag räknade för skojs skull på mina anteckningar att vi hade drygt 55 stycken långtradare utanför lastgården och ett tjugotal som kunde köra in på lastgården.

Nu är det februari

Även om det varit en hektisk vecka och att ha gått ca 30.000 steg på lastgårdsdagarna, alltså per dag så har jag bestämt mig för att inte gå utanför dörren i helgen. Förutom med hundarna då! Så idag har jag gått omkring i pyjamas och morgonrock hela dagen. Christer har varit upp på gatan och slängt papper och plast, tvättat bilen och handlat lite till middagen. Men det får Christer äta själv.

En hektisk vecka
Löjromstoast

Jag fixade oss en liten toast på eftermiddagen och jag är inte hungrig. Jag tror att det beror på min förkylning som jag har fått. Låg och hostade inatt och var tvungen att gå upp för att ta en strepsil. Och när klockan var halv sju så var det bara att gå upp. Men jag tog en powernap i soffan efter toasten.

Snart är det mello och första deltävlingen och den ska jag se i sovrummet då Christer inte är speciellt intresserad. Men det gör ingenting.

  • Previous
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 27
  • Next

betong
© 2026 nettiz.se | Drivs med Minimalistisk blogg WordPress-tema