nettiz.se
Meny
  • Hem
  • Betong
  • Blogg
  • Lera
  • Om mig & kontakt
  • Matrecept
  • Bakrecept
Meny

Blogg

Lycka till Nathalie

Publicerad den 28 maj 2022 av nettan

Här kommer avslöjandet

I drygt en vecka har Nathalie pratat med vänner och arbetsgivare och för två dagar sen blev det bråttom att fixa allt. Och vi hoppas att alt är fixat och att allt ordnar och ordnat sig efter konstens alla regler. Och vi önskar lycka till Nathalie.

Lycka till Nathalie

Yngsta tjejen i familjen sitter just nu på planet till Palma och Mallorca !

Lycka till Nathalie

Jag kan inte säga att allt gick smärtfritt på Arlanda i natt / imorse med otrevlig personal, utebliven personal och mänga irriterade resenärer.

Nathalie och jag startade morgonen igår fredag med att åka och ta hennes tredje spruta. För att åka till Mallorca får det gå högst nio månader sen hon tog den andra och det är i juni. Så det var lika bra att ta den tredje också.

När vi kom hem igen satte Nathis igång och packa väskan. Hon fick ha med sig 23 kg incheckad väska och ett handbagage på 8 kg. Och vet man inte hur länge man kommer att vara borta så vill man ha med sig en del och hon gjorde sitt bästa.

Uppe i 24 timmar

Nathis träffade några vänner, åt lite och vi var allihopa uppe hela kvällen. Och natten blev det också. Christer passade på att vila lite i soffan då han jobbat hela dagen. Jag var vaken och höll mig sysselsatt ! Och när klockan var 02 hämtade vi upp Nathis i Vällingby och åkte mot Arlanda.

Även om vi var på Arlanda nästan 3,5 timme innan planet skulle gå var hela terminalen full av folk och köerna enorma. Så det var bara att ställa sig där och vänta. Tre timmar innan avgång skulle bagage-inlämningen öppna, men dom hade dåligt med personal och hade dessutom utbildning så dom öppnade inte förrän vid halv 4. Det började pratas överallt och vi visste ju att köerna till säkerhetskontrollen också skulle vara kaos.

Panik utbröt

När vi väl kom fram till incheckningen så vägde Nathis väska 2 kg för mycket. Personal kom fram och sa att vi måste gå till en annan disk och betala övervikten och han hade verkligen inte gått någon charmkurs. Han varken visade vilken disk eller var den låg, men Nathis och jag tryckte igenom oss genom 6 köer och hittade en. Och när vi väl kom fram så sa han att han inte kunde ta betalt hos honom. Vi blev hänvisade till en tredje disk och där var jag fräck och tog Nathis väska och drog förbi en hel kö på ytterkanten.

Dom som stod framför oss var upprörda och alla pratade i munnen på varann. Deras bagage-taggar hade inte kommit ut som man fäster på väskan då maskinerna var sönder och inte tryckte ut några. Dom blev hänvisade tillbaka och jag tryckte mig fram med Nathis och hennes väska. Förklarade vår situation och fick gå till en 4:e disk. Där var vi nummer två som tur var. Men bredvid oss stod också en familj och mamman i familjen bröt totalt ihop då hon inte fick hjälp med deras bagage-tags.

Vi hade inte tid att se hur det gick för alla för jag ville bara att Nathis fick in sin väska och fick komma förbi kontrollen. Tjejen i disken satte på en lapp om att väskan var ”tung” och viftade förbi oss. Det första positiva på hela natten.

Försenad flygvärdinna

Nathis gick in och vi åkte hem. Adrenalinet pumpade kan man säga och när vi satt i bilen så ringde Nathis och sa att hon var igenom och gick mot gaten – med en timme till godo. Hon var skittrött efter att ha varit uppe så länge och också varit ute och festat lite med kompisar. Hon ville bara sätta sig på flyget och sova. Men hon fick tyvärr vänta ännu längre.

Jag skulle få ett samtal eller sms när hon satt på planet, men när klockan var kvart i sex – en kvart innan flyget skulle gå smsade jag henne. Och fick inget svar. Svaret kom klockan sju – hon var fortfarande inte på planet. Det var nått om någon försenad flygvärdinna och planet gick inte förrän 7.23.

Nu sitter hon i alla fall där och hon landar till ett härligt väder.

För er som läst om vår natt så kan jag nu tala om att Nathis har alltså åkt till Mallorca där hon har vänner som bor och jobbar. Hon ska börja jobba på ett bemannings företag på måndag och ska börja som receptionist. Hon kommer så länge bo hos sin kompis för att sedan kunna betala hyra i en lägenhet då hon har två vänner till som kommer ner om en vecka.

Nu håller vi tummar och tår för att allt går som planerat och att Nathis kan starta om från början !

Blir det en seg dag?

Christer somnade nog ganska snart i natt, men jag var vaken och höll koll på telefonen – som blev längre än tänkt. Så det blev nog bara 3 timmars sömn inatt. Christer är på väg hem då han varit på SÖS och gjort en röntgen på sitt bröst.

Lycka till Nathalie NU FICK JAG DESSUTOM SMS AV NATHIS ATT HON LANDAT !!!!

Lycka till Nathalie

Jobb, korkbröllop och trädgård

Publicerad den 26 maj 202228 april 2026 av nettan

Det är vad mina senaste dagar har handlat om

Att det händer något varje dag är något som jag tycker om – vad det än är det är. Och händer det inget så ser jag till att det gör det. Ja, det behöver inte vara så drastiska saker bara det är nått. Och det har mina senaste dagar inneburit också – jobb, korkbröllop och trädgård.

Jobb, korkbröllop och trädgård

Såg nu också att jag inte varit här inne sedan i måndags. Och det var väl inte meningen. Jag som brukar vara inne här så ofta jag kan. Men så blir det ibland.

Jobb, korkbröllop och trädgård

Jag har i veckan ( måndag – onsdag ) jobbat på Kistamässan där det var ”Fast food & cafe & restaurang expo”. Dom två första dagarna var jag inte på själva mässan och jobbade utan satt i receptionen då det var tenta för ett gäng som skulle bli revisorer.

Jobb, korkbröllop och trädgård

Under uppbyggnaden hittade jag en utav mina gamla arbetsgivare som hade en monter och jag pratade lite med tjejerna. Berättade också att jag jobbat på GB i 17 år och min mamma hann med 40. Ganska kul !

Jobb, korkbröllop och trädgård

Korkbröllop

I går onsdag hade jag och Christer varit gifta i 26 år och hade då ”kyrkbröllop”. Inget som vi firade då jag var hemma på dan och åkte sen och jobbade när mässan hade ”utflytt”. Jag åkte dit lite tidigare för att bland annat träffa Fabian som har FRAM-bemanning och för att veta vad jag skulle göra. Då jag inte haft den positionen tidigare som ”värd”. Jalla casino recensioner

Klockan fem stängde mässan och vi var några stycken som jobbade på lastgården. Alla ville självklart ut samtidigt, lastbilar kom och skulle hämta större saker och alla ville bli klara och åka hem. Lite kaos är det alltid och så även denna gång. Men vi höll ordningen och hjälpte till så gott vi kunde. Live casino recensioner

När klockan var 22 skulle alla vara ute från mässan, men det fanns några stycken som inte var klara och vi förklarade att dom får komma tillbaka på fredag istället. Självklart fanns det några som var lite otrevliga och inte tyckte vi var samarbetsvilliga men Elisabet och jag fick ut alla till slut vid kvart i elva efter att ha låst överallt. Snabba uttag casino recensioner

Trädgård

Mellan arbete och allt hemma så pysslar jag lite i vår trädgård och efter två år och mina liljekonvaljer börjar föröka sig har vi för första gången fått blommor på dom.

Jobb, korkbröllop och trädgård

x

Jobb, korkbröllop och trädgård

Vindruvan har skjutit en massa nya skott och det ska bli kul att se hur den kommer att växa i sommar.

Helgen bara försvann

Publicerad den 23 maj 2022 av nettan

Den här helgen gick snabbt

Måndag morgon och jag sitter på Kistamässan och i en utav receptionerna. Det ska göras revisiosprov. Så det blir två lugna dagar för mig medans mina kollegor kommer att ha det tvärtom. En mässa för fast food och cafe som startar imorgon tisdag. Ny vecka och helgen bara försvann.

Helgen bara försvann

Alla helger går väl fort och har man att göra så går den ännu fortare. Lite för fort kan man ju tycka. Man vill ju både passa på att njuta av helgen samtidigt som man vill hinna med en massa som man kanske inte hinner på vardagen.

Min helg började med att jag åkte till Vällingby och fixade till mina naglar på Salong Shades. Denna gång fick det bli lite somrig glitterfärg. Och som vanligt är det svårt att få färgen på bilden bra. Men dom är i alla fall i ljusare rosa.

Helgen bara försvann

Supergod middag

Jag måste rekommendera en supergod som jag gjorde i fredags till middag. om man tycker om curry och räkor. Istället för den ”vanlig” curryn använder jag istället  ”Currymango” som krydda och det lyfte den här maträtten ännu mer tyckte vi. Det fick också bli lite cocktailtomater tillsatt, och man kan även tillsätta andra grönsaker om man vill : purjolök, morötter, sockerärtor eller vad man tycker om.

Helgen bara försvann

Helgen blev finare

Efter att ha fixat mina naglar i lördags åkte jag till lägenheten där jag träffade en tjej som ska ”styla” till den inför försäljningen. Och när jag kom hem så var vädret mycket finare än vad som sagts. Så jag gick ut och fixade i växthuset lite – planterade om och flyttade runt lite olika krukor. Hundarna sprang omkring i trädgården och njöt av solen dom med.

Det börjar så sakteliga visa sig lite olika saker i växthuset. En chili har växt på sig och fler blir det.

Bonus

I går söndag åkte jag och Christer och hälsade på Christers dotter Benitha med man och barn. Aurora har fyllt 4 år och det var ett tag sedan vi åkte till Värmdö och hälsade på.

Jag glömde alldeles bort att ta kort så kortet är lånat från Bentihas instagram.

En lugn mässa

Publicerad den 21 maj 2022 av nettan

För vår personal

Har jobbat tre dagar på Kistamässan igen. Denna gång på ”Hjulmässan” som inte har något att göra med bilar eller cyklar. Utan hjälpmedel till handikappade när det gäller rullstolar och andra saker. Vår personal hade en lugn mässa. Inte alla kanske, men jag som stod i garderoben i två dar hade det lugnt. Det var fint väder dessa dagar och många hade tunna jackor och då hängde man inte in den, Och dom som satt i rullstol kunde lägga jackan i knät eller i väska som hängde på rullstolen.

En lugn mässa

Man blir väldigt fascinerad när man ser dom som sitter i rullstolar. Hur dom tar sig fram och löser problem som uppstår. Nu hade vi på mässan sett till att det inte skulle vara några problem, men dom hade en ”testyta” där dom kunde testa olika saker. Och jag kan ju säga att jag inte skulle klara det. Bara det att se hur dom åker ner från rulltrappan baklänges ser ju läskigt ut. Men dom är ju vana och har lärt sig.

En lugn mässa

Louise Hoffsten var på mässan och pratade på en föreställning. Hon har MS. och hela salen var full. Det var också den enda föreläsningen som inte dörren var stängd på då det tom stod folk utanför salen för att lyssna.

Det var ganska många besökare som kom med sina barn som satt i rullstol för att se på olika hjälpmedel. Och vilka fina rullstolar dom har med ”skivor” utanför hjulen i olika färger och allt för att dom ska kunna ta sig fram på bästa sätt.

Vill du också föreläsa och är företagare? Du kanske inte har alla likvida medel för att klara detta då kan ju alltid checkkredit till företag vara något för dig. Detta är främst en plats för företagare och föreläsare. När man sätter ihop de båda dvs både företag och föreläsning i ett får många nya företagare inspiration av att lyssna.

En lugn mässa

Fredag

Efter några dagar med fint väder så kom nu regnet. Typiskt när man är ledig. Men då blir det saker som man får göra inomhus istället. Och jag har redan varit i Vällingby för att sola och handla lite grönsaker till middagen. Visste inte vad vi skulle äta, men kände för något med räkor. Och hittade ett recept på nätet med räkor med curry och paprika. Kommer använda receptet som grund, men kanske ha i lite cocktailtomater eller nått annat.

Har ätit lite frukost och ska ta en dusch, sätta på mig sköna innekläder, sätta på tvättmaskinen och göra lite nytta här hemma. Snabeldraken ska få jobba lite innan Christer kommer hem. Så vi hörs lite senare.

Att anlita en SEO byrå

Publicerad den 17 maj 20224 november 2025 av nettan

Att anlita en SEO byrå

Här kommer ett långt och informativt blogginlägg om att anlita en SEO-byrå – perfekt för företagare, marknadsansvariga eller nybörjare inom digital marknadsföring.

Fräsch doft med Grumme
Fräsch doft med Grumme

Att anlita en SEO-byrå – värt investeringen för digital tillväxt

Böcker ljudböcker och filmer online

Att synas på Google är idag en avgörande framgångsfaktor för nästan alla typer av företag. Oavsett om du driver en e-handel, erbjuder tjänster eller har en lokal verksamhet, börjar många kundresor med en sökning på nätet. Då handlar det inte bara om att finnas online – utan om att synas högt upp i sökresultaten.

Det är här en SEO-byrå (Search Engine Optimization) kommer in i bilden. Men vad gör egentligen en SEO-byrå? Vad kostar det? Hur väljer man rätt aktör – och är det värt pengarna?

Här får du en komplett guide för dig som funderar på att ta in experthjälp med din sökmotoroptimering.

Vad gör en SEO-byrå?

En SEO-byrå hjälper företag att förbättra sin synlighet i sökmotorer som Google – både tekniskt, innehållsmässigt och strategiskt. Målet är att du ska få fler relevanta besökare till din webbplats, och i slutändan fler kunder.

Tjänster som en SEO-byrå vanligtvis erbjuder:

  • Sökordsanalys – identifiera vilka ord och fraser din målgrupp söker efter

  • On-page SEO – optimering av titlar, rubriker, meta-beskrivningar, innehåll m.m.

  • Teknisk SEO – förbättra sidans struktur, laddtid, mobilanpassning och crawlbarhet

  • Innehållsstrategi – skapa relevant och värdefullt innehåll som rankar bra

  • Länkbyggande (off-page SEO) – få andra sajter att länka till dig, vilket stärker din auktoritet

  • Lokal SEO – för dig som vill synas i lokala sökningar, t.ex. ”frisör i Göteborg”

  • Analys & rapportering – kontinuerlig uppföljning av trafik, ranking och konverteringar


✅ Fördelar med att anlita en SEO-byrå

  1. Expertis & erfarenhet

    • SEO är komplext och förändras ständigt. Byråer har uppdaterad kunskap och beprövade metoder.

  2. Tidsbesparing

    • Istället för att du eller ditt team gissar eller testar dig fram, får du hjälp av specialister direkt.

  3. Snabbare resultat

    • SEO tar tid, men med rätt strategi ser du ofta förbättringar snabbare än på egen hand.

  4. Mätbara effekter

    • Seriösa SEO-byråer levererar tydliga rapporter om utveckling, trafik och konverteringar.

  5. Konkurrensfördel

    • Om dina konkurrenter jobbar med SEO och du inte gör det, riskerar du att tappa mark.


💼 När bör man anlita en SEO-byrå?

Du bör överväga att anlita en SEO-byrå om du:

  • Har en webbplats men får lite trafik från Google

  • Vill öka synligheten utan att enbart betala för annonser

  • Inte har tid eller kompetens att jobba med SEO själv

  • Lanserar en ny webbplats eller e-handel

  • Har tappat i ranking efter en uppdatering

  • Vill växa organiskt på ett hållbart sätt


💰 Vad kostar det att anlita en SEO-byrå?

Priset varierar mycket beroende på:

  • Byråns storlek och erfarenhet

  • Uppdragets omfattning

  • Branschens konkurrens

  • Hur långsiktigt samarbetet är

Vanliga prismodeller:

  • Månadsabonnemang: t.ex. 5 000–30 000 kr/månad

  • Projektbaserat: t.ex. för en SEO-audit eller innehållsplan

  • Timpris: ofta mellan 800–1 500 kr/timme

Kom ihåg: SEO är en investering som ska generera mer intäkter än kostnader över tid.


🕵️ Hur väljer man rätt SEO-byrå?

Att välja rätt partner är avgörande för att lyckas. Här är några viktiga frågor att ställa:

✔️ Checklista:

  • Har de erfarenhet i din bransch?

  • Kan de visa konkreta resultat från tidigare uppdrag?

  • Är de transparenta med sina metoder?

  • Använder de ”white hat”-tekniker (inte riskabla genvägar)?

  • Får du regelbundna rapporter?

  • Känns kommunikationen trygg och tydlig?

Tips: Undvik byråer som lovar “plats 1 på Google snabbt” – det finns inga garantier i SEO.


📊 Vad kan du förvänta dig?

SEO är en långsiktig process. Det tar ofta 3–6 månader innan man ser tydliga resultat – beroende på webbplatsens nuvarande status, konkurrens, och hur mycket som görs.

Men rätt strategi ger dig:

  • Mer trafik

  • Bättre placeringar i sökresultat

  • Högre konvertering

  • Lägre behov av betald annonsering på sikt

Att anlita en SEO-byrå är för många företag en smart investering i hållbar digital synlighet. Det ger dig både teknisk kompetens, strategisk vägledning och konkret resultat – om du väljer rätt partner och har realistiska förväntningar.

🔹 Se det som ett samarbete, inte en quick fix
🔹 Jobba långsiktigt – SEO är maraton, inte sprint
🔹 Välj en byrå som du litar på och kan växa med

Det har varit en del….

Publicerad den 15 maj 2022 av nettan

Ibland händer allt på en gång

Söndag redan och jag har inte varit inne och uppdaterat på flera dar. Så det får bli godbitarna så jag inte blir för ”långrandig”. Det har varit en del dom senaste dagarna när det gäller både jobb, hinna med privata saker, födelsedag för mannen och fixa hemma innan ny vecka kommer.

Det har varit en del….

Jag har jobbat på Kistamässan tisdag, onsdag och torsdag då det var ”Stockholm Teck Live / Future Food”.

Det har varit en del....

Vi passade på att ta ett kort med Zeina när vi träffade henne ”back-stage”

Det har varit en del....

Har jobbat i service-senter under inflytten av mässan

Det har varit en del....

Det har varit en del....

Fredag den 13:e och Christer fyllde 60 år

Jag var ledig i fredags och hade en hel del jag skulle hinna med på fredagen innan Christer kom hem efter sitt jobb. Så det var bara att åka iväg relativt tidigt och handla och göra allt som jag skulle göra.

Det har varit en del....

En bukett med röda rosor och en inköpt ballong var en utav dom sakerna som jag fixade i Vällingby.

Michis och Leon kom förbi innan dom skulle hämta Charlie och Collin i deras skola. Dom hade köpt ballonger storlek jättestora och en korg med gott och blandat som blev uppskattat av Christer.

Det var fortfarande fint väder när Christer kom hem så jag gjorde varsin drink till mig, Christer och Nathis som vi avnjöt på altanen. Den var jättegod så den kommer vi göra flera gånger.

Planen var sen en förrätt – ostpuffar med räkröra och löjrom – varmrätt och sen tårta som vi fått på kupong från Ica Maxi. Förrätt blev det men varmrätten sparade vi till på lördagen då vi blev mätta av lite smak från Michis korg också.

 

Söndag

I dag har jag varit ute hela dagen. Inte för att sola utan för att göra nytta utomhus. Christer åkte till Västerås vid elva tiden och sen satte jag fart – rensade rabatter, städade förråd, pysslade med blommor och tog kort på allt som finns då det är mycket som jag ska gräva upp i höst som gjort sitt.

Nästa vecka

Nu blir det en lugn kväll innan det är dags att gå och lägga sig. I morgon ska det också vara fint väder och då blir det inköp av mer jord, omplantering av lite och lite annat pyssel. Sen blir det jobb tisdag till torsdag igen. Både i service center och i garderoben då det är Hjultorget.

Isbränna och växthus

Publicerad den 9 maj 2022 av nettan

Då har man lärt sig något nytt

I helgen har det handlat om trädgården för fulla muggar. Och då också isbränna och växthus. När det gäller isbränna har vi nu fått reda på att det är just det som vi har på vår gräsmatta. Den är brun, ful och ser rent ut sagt för jä….. ut. Och den uppstår då om man får is över som vi fick i vintras då vi och hundarna har gått på ute i trädgården. Men nu ska den gödslas och det ska ut nya gräsfrön. Och då får inte hundarna eller vi vara där ute.

Växthus

I lördags var det inte så fint väder och det regnade på förmiddagen. Vi var i lägenheten och fixade lite och på eftermiddagen blev det fint. Då passade jag på att bygga ihop växthuset som jag köpt. Och vi bestämde att vi skulle åka till Bauhaus och köpa dom första tio säckarna med bark som vi ska ha under och längst ner i trädgården.

isbränna och växthus

”Städade” lite bland plantorna jag sått och tog fram en planta där det fanns en gurka. Plantan ser inte så snygg ut, men det fanns ju en gurka så jag sparar den så länge.

isbränna och växthus

Utkrattning av bark och växthus och lite annat är på plats. Och till höger står också ett planteringsbord där jag kan stå och fixa lite.

Sen började det roliga – att sätta in plantor och annat som behöver ljus och värme. Många plantor är små då dom inte fått så mycket kärlek som jag planerat. Men nu ska dom nog växa på sig.

Nu är det mesta klart med plantor, solcellslampor i hörn och tak. Nu är det bara att fortsätta. Jag kommer fortsätta med allt runt om och sen kommer Christer göra något åt vår isbränna och gräsmatta. Men vi får ta lite i taget då det också är arbete på dagarna.

Ny vecka

Jag är idag ledig och ska försöka hinna med så mycket jag kan. Har lite jag planerat och har redan nu tagit hand om golven inomhus, tömt diskmaskinen och tvättat undan Nathis kläder. Hon bad om hjälp men brukar normalt göra det själv.

Vad som jag sen ska sätta fart med har jag inte riktigt bestämt. Jag har datorjobb, plantor att ta hand om, städa undan i hobbyrummet där plantorna stått och lite annat som jag skulle vilja göra. Men en sak i taget.

Imorgon blir det jobba i servicecenter för första gången. Spännande, men jag har ju mina kollegor att ta till hjälp om det är så. Sen blir det garderobsjobb onsdag, torsdag och på fredag blir det klämma tuttarna – mammografi. Christer jobbar och på onsdag ska han ut med sina arbetskollegor och firas för på fredag fyller han 60 år !

Jobbat på Kistamässan

Publicerad den 6 maj 2022 av nettan

Två och en halv dag

Fredag och jag har jobbat på Kistamässan i två och en halv dag. En mässa som jag inte kan då det var en riktig data mässa deluxe. Det var många och jag kan nog säga övervägande engelsmän som både var på mässan och som ställe upp så till slut pratade man engelska med dom svenska och svenska med dom engelska. Ha ha! Men det gick bra till slut.

Jobbat på Kistamässan

Jag var brandvakt i onsdags i några timmar då dom skulle testa rökmaskiner så det var till att gå runt och kolla så inget hände när brandlarmet var avstängt vid inflytten av mässan innan den drog igång i går torsdag.

Här har vi Laura och Elisabet som jag bland annat har jobbat med under dessa dagar. Laura har suttit i Service center och hjälpt mässdeltagare och besökare med olika saker. Och också mig faktiskt då jag för första gången ska sitta där nästa vecka under nästa mässas inflyttning inför mässan. Elisabet har varit värd och tagit hand om både det ena och andra och sett till att det funkar. Två underbara brudar.

Jag har under två dagar mest stått i garderoben och tagit hand om jackor och väskor som både besökare och mässdeltagare ville lämna in. I går var det en hel del. Men inte i jämförelse med vad det var i dag när alla skulle åka hem och hade checkat ut från hotell.

Det här är bara en bråkdel av väskor som vi fick in och vi räknade ut att idag fick vi in över 500 stycken väskor! Plus alla jackor och då hade inte alla väskor heller.

Jobbat på Kistamässan

Jobbat på Kistamässan

Dessa tre män stod och sjöng igår när alla kom in på mässan igår

Men nu är det helg och jag är hemma sen en stund tillbaka. Det blir en lugn kväll. Men man vet aldrig med mig. Jag kanske får ett ryck och sätter igång med någonting.

Passar på

Publicerad den 3 maj 2022 av nettan

Imorgon är det jobb igen

Dom dagarna när jag inte jobbar passar jag på att göra saker som jag kanske inte hinner annars. Och det behöver inte vara något speciellt egentligen, utan bara göra sånt som jag lagt åt sidan. Det är då jag passar på. Och det är det som gör att det är skönt att inte jobba varje dag på vardagarna.

Passar på

I söndags kväll åkte jag och Christer på något som vi inte gjort på länge – vi åkte och tittade på en fotbollsmatch som Leon var med på mot Hässelby SK på Hässelby.

Passar på

Leons Täby lag vann med 8 – 2 och det var jättekul att titta på.

Passar på

I dag har jag varit hemma hela dagen.Det är lika bra att jag passar på att sätta mig framför datorn. Jag har lite att göra varje vecka när det gäller lite ”jobb” framför datorn varje vecka och nu hade jag tillfälle att göra det. Jag satte mig en stund på altanen med datorn men det blåste för mycket så det var inge skönt så jag gick in igen och fortsatte istället. Satt samtidigt och tittade på Maria Wern som jag börjat titta på och har nu gått igenom nästan hela serien. Ha ha ! Sen är det bara att börja med en ny serie.

Plantor och rabatter

Jag har varit slarvig med att ha tagit hand om mina plantor i rummet på övervåningen så när Christer kom hem började jag rensa och fixa med dom. Dom har inte fått tillräckligt med sol eller ljus så dom har inte växt på sig som jag hade tänkt. Men nu är dom fixade, vattnade och jag får se vilka som klarar sig. En hel del måste planteras om, men jag vill se först vilka som verkar vara ok först. Halva rummet är fullt så jag fattar inte att jag varit klantig och inte tagit hand om dom. Men så är det ibland. Det går alltid att plantera nytt.

Den här växten / blomman kommer jag inte ihåg vad den heter. Den blir högre än vad jag ville och när blommorna har blommat ut så är allt bara grönt och hänger. Så det är en fråga om dom ska vara kvar. jag ska ta kort på dom när dom blommar som mest och när dom blommat ut.

I trädgården i år kommer jag att låta allt växa upp för att se vad vi har kvar. Jag har rensat en hel del, men nu vill jag se vad som jag har kvar. Sen kommer jag sätta pinnar där jag ska gräva upp och byta ut. För i år har vi planerat att fixa allt runt om istället. Murar ska fixas till som har sjunkit ner, vi ska fixa växthuset, lägga ut bark och en massa annat. Men det ska bli riktigt kul !

Man blir inte yngre

Publicerad den 1 maj 2022 av nettan

Det fick man känna på i morse

I går när frukosten var avklarad så åkte jag till lägenheten för att börja städa. Det är inte så mycket som behöver städas då mamma bara hann bo där i fyra månader, men det ska ändå göras. Jag städade undan det värsta och har nu bara toalett och själva köket kvar. När jag kom hem blev det en dag i trädgården och det känns idag då man blir inte yngre precis.

Man blir inte yngre

Vad jag menar med det är att när jag vaknade i morse så hade jag ont i både höfter och armar. Så man blir inte yngre eller så använder man inte dom musklerna längre. Ha ha !

man blir inte yngre

Jag började med att olja in staketet vi har mot allmänningen. Vi hade köpt två burkar och det räckte till halva staketet, så om en liten stund ska vi åka iväg och köpa fler burkar så staketet blir klart idag.

Christer har påbörjat häcken mot grannen och när han gjort en bit så klippte jag ner grenarna i mindre bitar så det blir lättare att kasta sen. Rabatterna blev också rensade så nu kan det börja knoppa sig och växa.

Det börjar titta fram

man blir inte yngre

Rabarberknölarna har börjat groda sig och blad börjar komma upp. Man ser också hur den spridit sig i rabatten så det är tur att det finns plats för dom. Små röda knoppar tittar upp lite här och där.

Christer tog också fram mattluftaren och körde över tomten. Jag krattade där han var klar och där fick armmusklerna jobba för det var tyngre än vad jag trodde. Nu ska marken få vila nån vecka innan det gödslas och läggs på mer gräsfrön.

Kvällen avslutades med en god middag. Jag hade köpt ”slaktarfilé” på Ica maxi som var två jättefina filébitar. Och det var riktigt gott. Till det blev det ugnsbakade grönsaker.

Maj

I dag är det 1:a maj och dagarna bara tickar på. Jag måste försöka hitta på nått kul till Christer som fyller jämt om 12 dagar. Vad maj månad sen kommer att erbjuda vet jag inte. Vi ska väl sälja lägenheten och få den biten klar också.

En underbar helg

En underbar helg

nettan 22 juni 2026

Helgen är slut och vi är hemma igen efter vår lilla helgtripp. Och vi har haft en underbar helg. Faktiskt […]

Nu börjar semester

Nu börjar semestern

nettan 15 juni 2026

Dom senaste veckorna har jag jobbat en hel del och inte hunnit göra så mycket varken hemma eller tagit hand […]

vilket firande

Vilket firande

nettan 7 juni 2026

Jag har fått tre överraskningar denna vecka. Jag trodde jag skulle ha en lugn 60 års dag / vecka. Och […]

Hänt och inte hänt

Hänt men inte hänt

nettan 1 maj 2026

Här har det varit lite öde ett tag. Men det har både hänt och inte hänt en massa saker. Först […]

Nu vill jag ha vår

Nu vill jag ha vår

nettan 2 mars 2026

I mitt förra inlägg skrev jag att jag skulle passa på att ta hand om allt man samlat på sig […]

God matsmältning för hundar

God matsmältning för hundar

nettan 2 mars 2026

I samarbete med Arken Zoo Tillsammans med Buzzador och Arken Zoo har jag fått hem en påse torrfoder till mina […]

Vad man samlar på sig

Vad man samlar på sig

nettan 23 februari 2026

Så har det gått ett tag sedan jag skrev igen. Det har varit lite ledigt sedan sist, men också jobb […]

Med en smäll

Med en smäll

nettan 9 februari 2026

Det har varit en del jobb dom senaste två veckorna. För två veckor sedan hade vi ”Fast Food” mässa och […]

Härligaste dan på länge

Härligaste dan på länge

nettan 24 januari 2026

.Låter kanske lite konstigt med härligaste dan på länge då jag har varit ledig ett tag och kunna bestämma själv […]

Färgevent på Scandic

Färgevent på Scandic

nettan 18 januari 2026

Efter att ha varit ledig sedan i början av december så var det dags för det första jobbet som för […]

  • Previous
  • 1
  • …
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • …
  • 32
  • Next

betong
© 2026 nettiz.se | Drivs med Minimalistisk blogg WordPress-tema